styrhöjare re 800 e-tec

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Ja satte 165 på min rave 12a å fick räta ut bromsslangen lite för att de skulle va säkert... på grannens montera ja 205 (lika maskin) å på den bytte ja gas och bromsledning men nya gasvajern (från summit tror ja) va bara 15mm längre men de funkar iaf:) tänk på att runda av kanten på höjaren så den inte nöter på kablarna till reglagen bara, har lagat en renegade för nåt år sen som låg och skavde på ena dödar kabeln så maskin stanna ibland...
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Ja böjde den lite grann vid bromscylindern och rätade ut den lite nere efter pyramidstaget innanför sek. variatorn. Inget våldsamt utan bara lite lite så den vart lite längre å läkare bara och den sitter fortfarande fast i samma fästpunkter osv
 

Marcus_B

Medlem
24 jan 2009
49
0
6
Bergvik
ja var ut och provade igår, jag måste ha kortare bromslang än dig ja. fick knappt på styret på 16,5 höjaren
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Njae, har för mig att dom snålat in på längden på bromsslangen från -11 och framåt...
Stämmer som du säger, min -10 var det inga problem att sätta 205 mm höjare, men på min 800 e-tec -11 fick jag köpa summitbromsslang, dock räcker gasvajern till för 205 mm höjare, men inte mer.