Styrhöjare MXZ 500 -01

Knerten

Medlem
7 jun 2013
30
0
1
Tjena!

Är sugen på att höja styret på skotern då det är original, få ju ont i röggen då man e ute o kör nästan!

Skulle gärna viljat haft 4", funkar det utan problem att ha original styre? Tänkte på om alla kablar osv räcker till?

Har för mig jag har kollat en snabb sväng förut men bromsslangen lär väl ska behöva köpa en längre ener?

Måste man köpa ny längre gaswire? Eller går det bara att förlänga den?

Någon som har några bra tips och råd? :) Varför jag frågar såhär på forum är för att jag har skotern en bit ifrån där jag bor så har inte riktigt möjligheten alltid att kolla själv just nu! Sen är det alltid bra med nån som har gjort det själv på samma skoter!

Tack på förhand!
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
På zx chassiet fick jag precis på bromsen på en 3" höjjare, fick förlänga gaswire men lyckades dra om kablaget så det räckte.
 

Knerten

Medlem
7 jun 2013
30
0
1
På zx chassiet fick jag precis på bromsen på en 3" höjjare, fick förlänga gaswire men lyckades dra om kablaget så det räckte.

Ja e inte så lång så de kanske räck med 3" med, bli nog högt ändå. Var det mycket göra att dra om kablaget? Hatar kablar men man lär väl ska få måsta göra ne. Då man förläng gaswiren, förläng man ve förgreningen där eller hur ser det ut?
 

Knerten

Medlem
7 jun 2013
30
0
1
Brukar man förlänga vid förgreningen som delar wiren till bägge förgasarna eller finns det färdiga gaswirar att köpa?