Styling projekt Indy 500

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
ja vet hur man gör men ja är inte värst så bra på berätta :p Iaf om du ska ha ett crossstyre så kan du ju köpa ett på Biltema , inte A-kvalla men nog tror jag att det duger till Indyn din :D

7075 T6 aluminium är iaf jävligt hårt så dom ska nog hålla, om dom nu inte har snålat in på godstjockleken istället då dvs
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
7075 T6 aluminium är iaf jävligt hårt så dom ska nog hålla, om dom nu inte har snålat in på godstjockleken istället då dvs
Jo, men om det är hårt går det lätt av ist för ett lite mjukare som böjs och böjs tillbaka : ) dock så får det inte överstiga töjnings gränsen då styret skulle bli snett, får inte vara för hårt eller för mjuk, Kompromis ;)
 

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Höja styret ska nog gå, bara jag vet hur jag ska göra. :p Är inte kunnig på svets och järn och sådant.
När det gäller boggien, hur går jag till väga som då? Någon som kan berätta mera detaljerat om det? Är ju som sagt inte så kunnig. :p
Tycker personligen att om man varken kunnig inom svetsning,fräsning,svarvning,gängning,borrning så ska man inte ha en skoter eller möjligtvis om man är miljonär. i principt allt på skotern måste göras om pågrund av den osvetsbara aluminiumen. allt måste förstärkas är tammefan som å sätta en motor på en barnvagn och hoppas att allt inte bara ska ramla isär.
 

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
koratare dyna sen sätter du dit nåt snyggt diod baklyse på chassiet:p Finns ett snyggt diod baklyse på biltema på mc delen!
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Tycker personligen att om man varken kunnig inom svetsning,fräsning,svarvning,gängning,borrning så ska man inte ha en skoter eller möjligtvis om man är miljonär. i principt allt på skotern måste göras om pågrund av den osvetsbara aluminiumen. allt måste förstärkas är tammefan som å sätta en motor på en barnvagn och hoppas att allt inte bara ska ramla isär.
Menar du att dom som inte kan svetsa, svarva, borra, gänga inte ska ha en skoter? :stupid::hahaha:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Menar du att dom som inte kan svetsa, svarva, borra, gänga inte ska ha en skoter? :stupid::hahaha:

jag har då haft skoter före jag kunde det där och det har gått finfint. men man kan ju spara mkt mera pengar när man kan det.. inget snack om saken! men hur många kan det egentligen som har skoter? å det går ju fint. Man lär sig så länge man lever!
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Nå , hur går det med projektet ? Har du kommit nån vart ? :eek:
Hrm. :p Jag har lackat om den här bågen framför noskon och bågen längst bak. Sen har jag inte kommit så mycket längre då jag inte har fått tag på en ny dyna (!) och väntar på att ett styre ska komma. :D Styrhöjare ska niog min far och jag fixa till veckan (kanske).

Jag funderar dessutom på att lacka om dom här silver/grå delarna som sitter på huven. Går det?
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
koratare dyna sen sätter du dit nåt snyggt diod baklyse på chassiet:p Finns ett snyggt diod baklyse på biltema på mc delen!
Kortare? Finns det de? :p
Baklyset tror jag att jag ska behålla, än så länge. Men tack för tips! :ciao:
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Jo, men om det är hårt går det lätt av ist för ett lite mjukare som böjs och böjs tillbaka : ) dock så får det inte överstiga töjnings gränsen då styret skulle bli snett, får inte vara för hårt eller för mjuk, Kompromis ;)

Nu sa jag aldrig att det var för hårt..;) Ett bra styre böjs vid en smäll, men smäller av när det böjs tillbaka. Ett dåligt styre håller när man böjer tillbaka det. :rolleyes:


Va menar du me de ? :confused:
Helt enkelt att dom kan ha använt sig av tunnare material för att hålla ned kostnaderna, jag vet inte då jag inte har kollat på nått Biltemastyre
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Nu sa jag aldrig att det var för hårt..;) Ett bra styre böjs vid en smäll, men smäller av när det böjs tillbaka. Ett dåligt styre håller när man böjer tillbaka det. :rolleyes:

så sant, menade aldrig att man skulle böja tillbaka styret utan att styret ska flexa någon mm, och inte iställer vara styvt och bara gå av...
 

bruno1991

Medlem
11 okt 2007
36
0
1
Bångbro
Börja med att köpa/göra en styrhöjare som går att vertikal ställa. (så du inte sitter med styret i magen).
Sen köper du fatbar eller vanligt cross-styre.
Sen förlänger du din gaswire och bromsslang och ev handtagsv och dödare.

Sen höjer du den i boggien och sätter på en x2 dyna.
Kanske inte kommer kosta 1000:- men de blir nog snyggt :D