Styling projekt Indy 500

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Styla Indy 500

Tjenare! Jag hade tänkte fixa skotern lite grann innan vintern. Och då kan man ju lika gärna höra vad medlemmar på forumet tycker att jag ska göra. ;P
Det får max kosta ca 1'000 spänn, inte mera. Har knappt nå pengar.. :'(

Det jag har tänkt göra är att:

-Lacka om stålet framför noskon.
-Fixa ordning bågon på samma stål.
-Fixa stoppningen i dynan. Ev byta dyna.

Jag vet att det finns mera att göra, men jag kommer inte riktigt på det. Någon som har några förslag på vad man mer kan göra?

Lite bilder:





 
Last edited:

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
höja boggien kostar ingenting, ta ba nå bitar från garage och kapa ut och bulta fast.
styrhöjare kan du göra själv genom att bara ha nå järn, borr & gängsats
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Höja styret ska nog gå, bara jag vet hur jag ska göra. :p Är inte kunnig på svets och järn och sådant.
När det gäller boggien, hur går jag till väga som då? Någon som kan berätta mera detaljerat om det? Är ju som sagt inte så kunnig. :p
 
B

Buktholmen

ja vet hur man gör men ja är inte värst så bra på berätta :p Iaf om du ska ha ett crossstyre så kan du ju köpa ett på Biltema , inte A-kvalla men nog tror jag att det duger till Indyn din :D
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
ja vet hur man gör men ja är inte värst så bra på berätta :p Iaf om du ska ha ett crossstyre så kan du ju köpa ett på Biltema , inte A-kvalla men nog tror jag att det duger till Indyn din :D
Du kan ju skicka pm till mig så kan vi samtala där. ;)

Ang. styret, är det ett sådant här du menar? Och kommer det i sånna fall att passa?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har satt ett sånt styre på min F6a. Ja det kommer passa i fästet iaf men ja vet inte om du måste dra om nå kabalar,wier eller bromsslang..eventuellt förlänga.
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Jag har satt ett sånt styre på min F6a. Ja det kommer passa i fästet iaf men ja vet inte om du måste dra om nå kabalar,wier eller bromsslang..eventuellt förlänga.
Hmm, låter lnepigt. Aja, jag tror jag börjar med boggien och styrhöjare så får vi se hur det ser ut sedan! :rock:

Ni får gärna ge fler förslag! :ciao:
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Hej
jag har en XLT 94a alltså samma chassi och jag har satt styrhöjare och höjt boggin:) det vart en mycket bättre skoter då man kan leka mer och man behöver inte böja ryggen för att stå sen går den bättre i snön:)
jag har några bilder på min pix kolla där hur du ska göra höjjarn.
hoppas att det går bra.


http://www.pixbox.se/usr_show_id90066_page0_order1.html
Jag såg inte riktigt hur det såg ut, men det går ju att experimentera. ;)
 
B

Buktholmen

Du kan ju skicka pm till mig så kan vi samtala där. ;)

Ang. styret, är det ett sådant här du menar? Och kommer det i sånna fall att passa?
Ja har länge funderat på en grej om sånna styren .. Om man tar bort pinnen i mitten , är chansen större att det " går sönder " ?

Det finns ju ett ungefär likadant styre UTAN pinne oxå :D
Och jag tycker personligen att styrena utan pinne är snyggare :D
 
Last edited:

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Projekt dag 1

Märkte nu att dynan var helt kass, så jag tog bort den helt. Vet någon vars man kan köpa billiga dynor?

Där dynan satt




Stötfångare borta


Innan puts


Färdigputsat
 
Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja har länge funderat på en grej om sånna styren .. Om man tar bort pinnen i mitten , är chansen större att det " går sönder " ?

Det finns ju ett ungefär likadant styre UTAN pinne oxå :D
Och jag tycker personligen att styrena utan pinne är snyggare :D
Det styret utan fågel pinne är ett fatbar styre och är grövre vid fästet än det med fågel pinnen. Jag har då tagit på fågel pinnen på mitt styre.
 
B

Buktholmen

Sv: Projekt dag 1

Märkte nu att dynan var helt kass, så jag tog bort den helt. Vet någon vars man kan köpa billiga dynor?

Där dynan satt




Stötfångare borta


Innan puts


Färdigputsat
Hurdedu , det såg risigt ut där dynan har suttit ...