Ström till GPS på RMK Assault -11

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Vid oljebehållaren finns det ett uttag märkt "DC output" om jag inte kommer ihåg fel. Har inget att mäta med så jag tänkte att det kanske finns nån där ute som kan berätta om det bara är att koppla in och se glad ut?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jag har uttag på min. Kostar 650 :- och är plug&play.
Går säkert skitbra att koppla hej vilt själv, men jag ville ha den klar då den kom.
 

trip

Välkänd medlem
23 sept 2007
112
0
6
KIRUNA
ta lös huven och kolla uppe vid strålkastare och mätare om du har en 2-polig kontakt färdig (finns iaf på 2010 rush), den är isf avsäkrad med 2A säkring och 12V.. det e bara att köpa ett 12V uttag och koppla in (om det nu e likadant på assaulten).
 

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Jag har uttag på min. Kostar 650 :- och är plug&play.
Går säkert skitbra att koppla hej vilt själv, men jag ville ha den klar då den kom.
Nja koppla hejvilt var inte planen, jag har kablage till GPS:en avsäkrat och klart. Stift klämmer jag på plats själv när jag fått veta var man tar strömmen till uttaget. Så det jag vill veta är var det tagit strömmen till ditt uttag.
 
E

ejwbegysv

Lånar tråd.. har på min Assault 2011 ett 12v DC uttag.. Ger detta ut 12v likström även om man ej har ett batteri inkopplat? Såg på sledtrax att det var avsäkrat med 2amp..

IMG_4693_.jpg
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Dom där kontakterna är för att köra elsystemet utan att motorn är igång för service/felsökningssyfte.
Så det bästa är nog att låta dom va... annars så har du 12v dc längst upp i huven på en lös kontakt där som även ger 12v dc utan batteri.
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Hej, lånar den här tråden med. Gäller nu inte en RMK -11 utan en gammal Dragon 700cfi -07.
Men tycker det är onödigt att starta en ny tråd om det nu inte behövs.

Har inget batteri på den och ska koppla in ett 12V uttag till en GPS på den. Har en ciggladdare till GPS:en redan, därför jag tänkt koppla in ett 12V uttag.

Vart ska jag ta ström ifrån på den skotern, har just bytt till ny voltregulator så är lite nojig över El-sytemet..
Väldigt tacksam för snabba svar då jag givetvis ska ut till stugan kl 16.00 och koppla in det hade jag tänkt :)