Storsjöns is utanför Östersund

W

w3stman

Tjena. Jag och en polare hade tänkt å köra en sväng imorgon och bland annat in en sväng till badhusparken i Östersund , MEN i helgen gick en snubbe igenom isen några hundra meter därifrån så man börjar ju fundera nu. Dock strömmar det lätt där han gick igenom (precis under Frösöbron) men vågar man sig ut på Storsjöns is eller är den inte så pålitlig? Någon som har koll?
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund


Ja du vågar dig ut på storsjöns is.
Nej du bör inte köra till badhusparken
Nej du bör inte köra under bron, iallafall inte långsamt
 
W

w3stman

*STOR ÄCKLIG BILD*

Ja du vågar dig ut på storsjöns is.
Nej du bör inte köra till badhusparken
Nej du bör inte köra under bron, iallafall inte långsamt
Vet om att det är förbudsområde ,
Isen under bron fryser ju aldrig... Änderna är ju där året om.
De va för att de va någon typ av mekanism som gjorde att vattnet cirkulera så änderna kunde vara där, dock har dom tagit bort det i år.

jag var på isen i söndags lite blöt bara men ingen fara vi var till badhusparken. men vid land där det rinner ut bäckar e det lite öppet..
Okej, då ska det nog vara lungt :)
 

jansun

Aktiv medlem
16 nov 2006
88
0
6
Östersund
www.kkam.se
Vet om att det är förbudsområde ,
Och kör där ändå??? :confused: :eek: Moget!! :stupid:
Det är såna som du som ser till att förbudsområdena blir större.

Vänta tills ÖSSK har markerat upp sin led in till badhusparken. Då blir det lovligt att köra in dit, förutsatt att man håller sig på leden.
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Eftersom vädret inte har varit speciellt konstant denna vinter så skulle inte jag ta mig ut på okända isar.. Mellan Rödön och Ås är det t.o.m farligt att köra just nu, bara nån decimeter tjock is, som vanligtvis brukar vara 5dm>
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Köra till badhusparken kan du ju göra men det är under broarna isen är dålig. Skulle inte tro att det är någon fara någon annanstans där.
 
W

w3stman

Och kör där ändå??? :confused: :eek: Moget!! :stupid:
Det är såna som du som ser till att förbudsområdena blir större.

Vänta tills ÖSSK har markerat upp sin led in till badhusparken. Då blir det lovligt att köra in dit, förutsatt att man håller sig på leden.
Haha, ska inte ens svara på det där inlägget.