Storlekar Tekvest

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Någon som har erfarenheter kring storlekarna på Tekvest Pro lite max,läste att dem skulle vara en aningen stora i storlekarna.Jag är 1,85 lång med ganska lång överkropp och använder Large i övriga kläder men enligt hemsidan skulle man eventuellt kunna ha en Medium i Tekvest,i mina öron låter det konstigt då jag knappt kommer ihåg när jag hadde Medium i kläder senast.Har tyvär ingen möjlighet att prova då det inte finns någon Åf i närheten som lagerför samtliga storlekar.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Gå in på www.tekrider.com och kolla deras storlekrekommendation.

Annars är väl tipset att beställa där dom har bra bytesvillkor och chansa =)

Köpte en Tekvest Rally Sport för några år sen och den var lite större än vad man kunde tro efter ha läst tabellerna.
 

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Gå in på www.tekrider.com och kolla deras storlekrekommendation.

Annars är väl tipset att beställa där dom har bra bytesvillkor och chansa =)

Köpte en Tekvest Rally Sport för några år sen och den var lite större än vad man kunde tro efter ha läst tabellerna.
Jo jag har varit in där också och läst lite men storleksrekomendationen hänvisar bara till vikt (Lbs och Kg),inte längd på skyddet som jag antar också är rätt viktigt.Visst går det att returnera vid ev felbeställning men rätt drygt med tanken på tiden på postgången.
 

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Det är ju amerikanska storlekar....

Hur mkt väger du? Under 80 så är det medium.
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Jag är 183 och väger 90+ under vintersäsongen och har s/m på min super sport
 

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Sv: Re: Storlekar Tekvest

Det är ju amerikanska storlekar....

Hur mkt väger du? Under 80 så är det medium.

Ganska precis 80 så man får kanske sikta på en M då,bara hoppas på att "ryggdelen" inte slutar mitt på ryggen.