Stora släpvagnsfrågan..

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Erfarenhetsmässigt och även genom bekantskap med en områdeschef inom bilprovning håller jag Larssons Släp/Lulevagnen som tveklöst mest robusta av de "vanliga" fabrikörerna.
Mina erfarenheter:
4P- Sprucket
Fogelsta - Sprucket
Svågerns 3S hängde ihop i stort sett av hjulhusen, blev en gigantreklamation med helt ombyggd ram. Vet ej om dom ändrat designen senaste åren dock.

Inget av släpen har misshandlats med stora överlaster utan använts i stort sett till fjällturer och normalt bruk.

Summa summarum, släng ett öga på Larssons Släp!

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.889
119
63
Skellefteå
Jag har då bara goda erfarenheter av 4P. Har ägt märket i nästan 20år och aldrig haft några problem mer än lite fastfrusna bromsar pga brist på underhåll. Kan dock hålla med om att klistermärkena sitter dåligt.
Iof har jag bara fraktat 2 skotrar samt lite annat, således ingen överlast att tala om. Men flängt många, många resor mellan Skellefteå och Vilhelmina/Saxnäs och ni som kör ofta mellan Lycksele och Vilhelmina vet hur den vägen är, för att inte tala om vägen ovanför Stalon!

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Erfarenhetsmässigt och även genom bekantskap med en områdeschef inom bilprovning håller jag Larssons Släp/Lulevagnen som tveklöst mest robusta av de "vanliga" fabrikörerna.
Mina erfarenheter:
4P- Sprucket
Fogelsta - Sprucket
Svågerns 3S hängde ihop i stort sett av hjulhusen, blev en gigantreklamation med helt ombyggd ram. Vet ej om dom ändrat designen senaste åren dock.

Inget av släpen har misshandlats med stora överlaster utan använts i stort sett till fjällturer och normalt bruk.

Summa summarum, släng ett öga på Larssons Släp!
kika även på bil och plåtsläpen, numer kanske det heter berco. kraftiga alu vagnar som tål att användas