Nyfiken fråga bara - om man köper en ny vagn 2012 - varför köper man ny igen 2-3 år senare?Köpte ett Twin XL på Nolia 2012. Erbjudandet som gavs då var 1000:- för vinterdäck, enkelt lås och två spännband, samt räntefritt lån i 36 månader. Inget nedsatt pris, officiellt. Däremot var det första svängen med lackad kåpa, vilket senare kom att bli +5000:- på ordinarie prislista.
Köpte just ett 445 TXI i mellandagarna och strosade bland släpen på Nolia i somras, och kände mig ändå nöjd med vad jag fick betala.
Under Nolia är det snabb affär som gäller.
Övrig tid så ligger dealen i hur mycket du tjatar och avvaktar.
Hur ser prisbilden ut 4P gentemot motsvarande BRP-modell?
Konkurrensmässigt kan jag tänka mig att det finns lite mer å skala på priset hos den lokale handlaren, iom att just BRP-vagnarna kommit.
Konsumtion får samhället att gå runt!Nyfiken fråga bara - om man köper en ny vagn 2012 - varför köper man ny igen 2-3 år senare?
Köpte vår Twin XL (tror jag den heter) hösten 2009 och den torde gått en ganska bra bit, kanske 2500mil, sen dess och jag har inte haft en tanke på att byta... möjligen om man kände sig onödigt rik och skulle köpa en 3S/LG/Lööve-vagn i Aluminium...
34k, måste vara pris utan kåpa då dom annonserar endast vagnen för ca 40k nu.Gav ca 34kkr för typ 1,5år sen på Åselemarknaden. Fick då med vinterdäck o ett lås för handsken. Om det var ett bra pris vet jag inte.
Tycker att 4P ligger högt i pris.möjligen om man kände sig onödigt rik och skulle köpa en 3S/LG/Lööve-vagn i Aluminium...
Nu blev man ju sugen på att byta ju!Tycker att 4P ligger högt i pris.
De nya vagnarna har kanske bättre kvalite, och kåpan håller nog bättre än tidigare då den nu är lackad.
Man verkar få en 3S (190x430) för ca 67k http://www.alutrailers.se/skoterslap
4P 445 Txi kostar ca 65.
2000:- är inte stora slanten, så man behöver inte vara speciellt rik för att köra Alu-vagn ;-)
Förvånad att det knappt är nån skillnad mellan 4P och en riktig Alu-vagn?Nu blev man ju sugen på att byta ju!
Edit: läste ju prislistan helt jävla stukat - men ändå - man kanske skulle byta släp... nästa år.
ja... med tanke på vad du åker för märke så förstår jag till fullo om dekalerna ryker :whistle: :bigsmile:Jag har ett nytt 4p brp släp och bara av att tvätta av den så blev det bubblor på dekalerna, dock försvann dom när den torkade. Men jag tror dekalerna ryker efter vintern!
håller med, fast vi har inte haft nå problem med vårat 4p från 91. enkelaxligt 185x320 tror jag det är i grunden men flaket förlängt ca 4-5 dm fram över dragstången, och lastvikt på 590kg. men har kört massa bilar på det, så nästan tusen kg överlast men än inte en spricka i vagnen, även sällan man ids låsa tippen (ej skruvtipp, bara fjäder) eftersom flaklåsen sitter under förlängningen så det är bara boxlåset som håller tippen och inte ens där har det spruckit med dom lasterna. däremot finns det inte en cm på sidolämmarna som är raka.Förvånad att det knappt är nån skillnad mellan 4P och en riktig Alu-vagn?
I mina ögon är 4P dyra som satan om man ser till vilken kvalite de håller.
Nu hoppas jag att nya generationen 4P är bättre, för de äldre ger jag inte mycket för.
En kompis har en 4P inline från 2009.
Kåpan är ärgad och ful. (vagnen är tvättad emellanåt på vintrarna)
Dekalerna är blekta (ja, dom som fortfarande sitter kvar vill säga)
Chassit har spruckit.
Nån mer som har dåliga erfarenheter, eller är det ett måndagsexemplar?
Som jämförelse gav jag styvt 50k för en Nordic trailer 1.5x5m med custombyggd målad Heggeneskåpa.