Stora Arvidsjaur Tråden

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Är det nån som vet hur det kommer bli med lederna runt Arvidsjaur i vinter?

Kommer det bara sladdas typ 2 mil ut från samhället som de senaste åren?

Stog på Norran att dem bara skulle sladda Camp Gielas upp till Stenträsk. tror det stog dem lagt ner skoterklubben, iaf vad gällde just sladda leder.
 

jimmyu

Aktiv medlem
21 okt 2007
51
14
8
Det jag har hört är att man tar nya tag till nästa vinter med någon variant där man bakar in ledavgifter i kostnaden för stughyror och husvagnsplatser i Arvidsjaur.
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Jag var och körde från campen mot glommersträsk, sedan stenträsk, vittjokk ovh Camp Gielas........med pulka!!
Aldrig mer!
Barnfamiljerna lär ju försvinna om lederna fortsätter vara så där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 
Reactions: trixa

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Problemet som jag var hört är att dels vill inte företagen som utnyttjar lederna när dom guidar turister etc vara med och betala för lederna.
Och då blir det lätt att förstå att ingen vill sitta ideellt och sladda leder samtidigt som någon annan tjänar pengar på det utan att bidra.

Sen bör ju kustbor i synnerlighet tänka till.
Alldelens för många tankar sina skotrar och bilar fulla hemma blåser upp över dan och kör hem utan att bidra med en enda krona till ledskötsel eller till företagen i kommunen.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Skulle gissa på att dom flesta kustbor kommer nog aldrig att betala en spänn om dom inte måste. Ett dagskort för skoterlederna kanske är nått ändå....