Stora Arvidsjaur Tråden

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Får tacka våran guide "snökungen" för en helt underbar dag i pudret. Blev totalt 9 mil pudersurf i en mycket trevlig & rolig terräng!

Längtar redan tebaks! Lär somna gott ikväll dock...:)
 

Attachments

Last edited:

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
jag ska aldrig mer sladda en skoterled

Verkar vara ett stort problem just nu..... med ovanivatten alltså.
Hade nog suttit fast med pistmaskinen förra veckan om inte cylinderfästet lossade när jag skulle iväg så det blev en enkel snowmover istället - tack och lov.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Farliga skoterspår !

Verkar vara ett stort problem just nu..... med ovanivatten alltså.
Hade nog suttit fast med pistmaskinen förra veckan om inte cylinderfästet lossade när jag skulle iväg så det blev en enkel snowmover istället - tack och lov.
Det är något grymt med vatten, det går som en Tsunami-våg framför bandvagnen och sladden.
Men tyväärr så är man ju med och skapar ett livsfarligt "Dike" tvärsöver vattendragen.
Kommer det någon i hög fart, som ska korsa leden i dålig sikt, typ mörker, "Whitefog" mm. så blir det nog en rejäl flygtur.
Så tänk på detta och alla andra skoterspår, som frusit ihop till djupa diken !
Dom kan vara som att köra in i ett fast föremål, som typ stenar, stubbar !
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Eftersom min "vänner" tror i sin enfald att Skellefteå erbjuder samma åkning som arvidsjaur så uteblev söndagstrippen!!!!

Men kommer boka en stuga på camp gielas inom de närmsta helgerna - och om ingen vill med, så kör jag fan själv :D
 

JasGas

Aktiv medlem
9 jan 2010
76
0
6
Arvidsjaur
Eftersom min "vänner" tror i sin enfald att Skellefteå erbjuder samma åkning som arvidsjaur så uteblev söndagstrippen!!!!

Men kommer boka en stuga på camp gielas inom de närmsta helgerna - och om ingen vill med, så kör jag fan själv :D
Rätt inställning.
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
din "vän" har inte jämfört körningen.. bara låtit kroppen känna efter hur långt den vill åka bil för att ta sig till körningen 14mil eller 1,4 kilometer.. typ.. =)

Lovar att det blir A-Jaur snart framöver. Min ekonomi tillåter inte fler kiropraktierbesök som behövs efter en helg på lederna här i krokarna ;)
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Eftersom min "vänner" tror i sin enfald att Skellefteå erbjuder samma åkning som arvidsjaur så uteblev söndagstrippen!!!!

Men kommer boka en stuga på camp gielas inom de närmsta helgerna - och om ingen vill med, så kör jag fan själv :D


Gillar dina vänner!
Hoppas dom också är medlemmar:hello::hello::hello:
(Ok, gillar väl dig också)
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Burkacupen Dragracing

Det vankas en härlig skoterhelg i Arvidsjaur i mitten på Mars.
Det blir en veterandragracingtävling på Prästberget.
Första start 12,00. Men missa inte besiktningen från kl. 8,30-10.00
på Köpmannatorget mitt i centrum, där får du se
dessa härliga "Gammskotrar" på nära håll.
På kvällen blir det "After-skoter" med dans på Laponia.
Det blir en helkväll som går i skoterns tecken, missa inte detta.

Middag för endast 155:-
Boka bord redan nu 0960-55500.

Mer om tävlingen www.arvidsjaur.ms
 

joakim_lundberg

Aktiv medlem
2 feb 2007
70
0
6
kalix
nu är stugan bokad på camp giesela
26-28 mars finns vi kalixbor på plats i arvidsjaur
för lite ryggknäckar körning :)

ska införskaffa spade i helgen tror den kommer behövas då vi inte e riktigt vana med snömängden....

hade så gött allehopa...