Stora Arvidsjaur Tråden

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Det har ju aldrig varit töväder så det är ju inte direkt stenhårt före.
När man friåker utanför lederna så går mattan ned ca. 2 dm, helt perfekt enligt mig.
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Det har ju aldrig varit töväder så det är ju inte direkt stenhårt före.
När man friåker utanför lederna så går mattan ned ca. 2 dm, helt perfekt enligt mig.
Nej, för bövelen det är ju inte stenhårt! Föret är bara åt helvete för bra :D
 

Patrikbergman

Aktiv medlem
13 feb 2008
60
0
6
arvidsjaur
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Jo, man kommer ju ner ordentligt under "snöytan" när man bryter lite på någon myr. Helt underbart före. Kan inte bli bättre. Dessutom gör det ju inget att vi har haft kanonväder de flesta helgerna.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

I går kväll när vi var ute och pistade leden upp till Stenträsket, stannade vi och mäte snödjupet på en myr vid sidan om leden. Där var det 113 cm, i natt kom det 10 cm till.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Bittert att sitta hemma nu när det är strålande sol ute och enligt Arvidsjaurs webcam så verkar det vara riktigt bra skoterväder där uppe också

Men nästa helg så bär det av upp....man blir nästan lite sugen
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Bittert att sitta hemma nu när det är strålande sol ute och enligt Arvidsjaurs webcam så verkar det vara riktigt bra skoterväder där uppe också

Men nästa helg så bär det av upp....man blir nästan lite sugen
Det är en perfekt dag! Sol, blåser inte allt för mycket och det är inte heller för kallt!

Tog en provtur i morse och kan inte heller klaga på föret, kan inte bli bättre..
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Det är en perfekt dag! Sol, blåser inte allt för mycket och det är inte heller för kallt!

Tog en provtur i morse och kan inte heller klaga på föret, kan inte bli bättre..

Ja man blir ju inte mindre sugen nu...hehe..

Förhoppningsvis håller vädret i sig till nästa helg
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Låter ju nästan för bra de här:) Ska strax sätta mig i bilen å åka till kompisens stuga vid arvidsjaursjön för en helhelg med skoterkörning:rock:

Låter ju som att de är dubbelt så mycke snö jämfört med hemma.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Sådär ÄNTLIGEN!! nu har jag varit upp för 2a gången igår och nog fanns det snö alltid

Riktigt härligt före också med en massa puder och lite hårdare under

Lite synd bara att det snöade rätt mycket under lördagen
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Under den här veckan och förra helgen skulle jag gissa att det kommit några dm till. Men det märks ju inte på snödjupet för allt packas ihop :)
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Och idag har det varit +2, ser ut att bli likadant i morgon. Har snöat riktigt blötsnö :(





Sillybear @ gå in på imageshack.us sen är det bara att bläddra bland bilderna. Välj size 640x och tryck host it. Sen tar du länken som är längst ner och kopierar in i bifoga bild här på forumet.