Stora Arvidsjaur Tråden

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Tjena jag å lillebrorsan ska åka upp till stugan i Arvidsjaur mellan jul och nyår så jag tänkte om någon Arvidsjaurbo får gärna hålla snödjupen uppdaterade i den här tråden, man vill ju inte komma dit och se att det är lika lite snö som här i Umeå

Brorsan måste ju iaf ha ett par centimeter så han kan köra fast me lilla kissekatten ;)

Så ni Arvidsjaurbor kasta gärna in lite inlägg här så man vet hur mycket snö ni har
 

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
Hörde av en kompis att det kom ganske mycket snö igår (Lördag) i arvidsjaur vet dock inte hur mycket men han sa att det snöade på bra
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
måste kasta in ett inlägg till



hur ser det ut nu där uppe

vi ska upp mellan jul å nyår och börjar nästan bli orolig att det inte kommer att finnas nån snö

hur ser prognosen ut finns det nog med snö att köra på där?

och håller isarna än?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
ååh....FAN va najs, jag var nästan lite orolig att det skulle vara lika lite snö som här umeå


har du någon koll på om isarna håller där och om några leder är uppkörda?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
någon här som kört förbi arvidsjaur idag som vet om det stora snöfallet som dragit förbi luleå/boden också har dragit över arvidsjaur?
 

wirex

Medlem
20 jul 2005
24
0
1
36
Arvidsjaur
Snöade då som ett as här igår.. Kanske är en 30-40 cm hära, och lederna ska vara uppkörda, nasaleden vet jag då med säkerhet. =)
 
E

Ej medlem/Inloggad

Snökaos

Det har snöat hela dagen, och det fortsätter nu ikväll.
Det är nog uppemot 50 cm just nu.
Av förståeliga skäl finns inga leder uppkörda just nu, annat än dom mest använda ledena runt samhället och förmodligen Nasaleden uppemot Akkanålke.
Fortsätter det hela natten i samma omfattning lär vi ha 75cm innan morgondagen.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Snödjup 26/12

Silly Bear skrev:
har ni någon snöuppdatering


kom det mycket snö inatt?
Nere på samhäller har vi 50 cm snö.
Uppe vid vårt skoterparadis Akkanålke-Stenträsket är det säkert 70-80 cm.
Har ej varit och mätt där, men det är alltid mer snö däruppe.