Stiften vita på min mxz 800 x -01 hjälp

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Hej. Igår när jag var och körde kände jag att skotern inte gick som det gjort förut. Sist jag körde innan igår då var för 1 vecka sen och då gick den hur bra som helst, nu går den inte likadant.
Har inte samma ork + att stiften är vita. Och ändå har den bara stått stilla i garaget i 7 dagar.

Har kollat Förgasarnas munnstyckena bägge har 500 i som tydligen är orginal?. Tog också och rengjorde föggarna från smuts. Nålen har bara 1 läge så den kan man inte justera in skumt tycker jag.

Men en sak jag undrar över är, jag har alltid låtit den stå plant men nu lyfte jag upp baken för omväxling ca 10-20 cm kan det ha orsakat att vatten runnit in i slangarna/bränslepumpen och det har frysit när den stått lutande?




Sportlovet är om 1 vecka så skulle gärna vela ha maskinen i kör skick före det så alla förslag kollas upp.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Vet du om alla rättningar är gjord på den där ? -01 800 är ju inte direkt den bästa motorn, du har väl DPM på den där också ? Kan vara nåt med den... Men kolla som sagt gummina till förgasarna.

Tror det finns 3 kolv / kolvrings rättningar till den där... :-\ Lyssan med din Ski-doo handlare. Slutar nog bara på ett sätt annars.....
 

Swapped

Välkänd medlem
4 nov 2009
180
38
28
Precis detta fel har jag min min skoter med.
jag hade den i garage över natten och upphissad en meter bak, sen dess har den bara gått dåligt.

Löste du ditt problem?