Hej.
I hopp om att det snart kommer snö här i närke så tänkte jag försöka råda bot på min gamla zrt 600 som är väldigt svårstartad.
När den är kall så behövs en liten sup i varje cylinder. När den väl startar så går den bra. Är lättstartad när den väl blivit varm.
Kan man direkt konstatera att det är ett bränslefel?
Men tycker mig även ha läst att det kan vara statorn iaf som spökar? Den kan tydliga visa rätt värden vid uppmätning men ändå inte fungera? Tyckte att det ser ut att vara lite klen gnista, men som sagt, den gå kanon när den väl startat.
Choken fungerar som den ska. Kan tillägga att sista åkturen förra året så gick den inte att stänga av! Tog en jädra tid innan den stannade.
Finns det någon steg för steg modell för att utesluta saker i rätt ordning? Är inte så hemma på skotrar.
Har gjort ett komptest vid kall motor och det gav exakt 9kg på alla tre.
Mvh
Johan
I hopp om att det snart kommer snö här i närke så tänkte jag försöka råda bot på min gamla zrt 600 som är väldigt svårstartad.
När den är kall så behövs en liten sup i varje cylinder. När den väl startar så går den bra. Är lättstartad när den väl blivit varm.
Kan man direkt konstatera att det är ett bränslefel?
Men tycker mig även ha läst att det kan vara statorn iaf som spökar? Den kan tydliga visa rätt värden vid uppmätning men ändå inte fungera? Tyckte att det ser ut att vara lite klen gnista, men som sagt, den gå kanon när den väl startat.
Choken fungerar som den ska. Kan tillägga att sista åkturen förra året så gick den inte att stänga av! Tog en jädra tid innan den stannade.
Finns det någon steg för steg modell för att utesluta saker i rätt ordning? Är inte så hemma på skotrar.
Har gjort ett komptest vid kall motor och det gav exakt 9kg på alla tre.
Mvh
Johan