Startproblem Renegade 800-07

högga1

Semi PRO sledder
9 jan 2008
34
0
6
Sundsvall
HEJ!

Har ett mycket underligt fel på min Renegade 800 -07 300mil, elstart, varitator kittad neddrevad. Går som ett skollat Troll.

MEN!!!!
När jag startar skotern lättstartad som få, efter att jag kört under dagen och ska starta den med elstarten efter ett kort uppehåll. så händer det ibland att den tänder men startar ej, flertalet upprepade gånger. Men om jag drar ur säkringen till lyset så har jag aldrig detta problem, smäller igång direkt. Sätter jag sen i säkringen då skotern gått igång så är det lugnt.

Vad är felet. Känns som strömmen inte räcker till men man märker inget att batteriet börjar bli dåligt. För det finns kräm att gnugga hur mycket som helst.

Tacksam för svar
 

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
men det där kan ju inte vara möjligt tycker jag.det finns inga säkringar som har med tändning eller bränsle att göra vad jag vet iaf. det finns ju en säkring till start motorn men tar du ur den så snurar ju inte den. startar den om du drar igång den då?
 

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Hade sådär på min förra Renegade den klickade som bara till för mig men funkade då att dra igång med dragsnöret ialf
 

högga1

Semi PRO sledder
9 jan 2008
34
0
6
Sundsvall
Men det är säkringen till hel/halvljuset som jag tar bort och då smäller den igång. Om jag låter den sitta i så får jag gnugga en evighet på startmotorn utan att den tänder.

Medan det ibland fungerar som det ska.
 

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
på min renegade klickar den bara ibland men det är kolen i startmotorn som är dåliga då brukar man kunna knaka på startmotorn så funkar den igen.
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
HEJ!

Har ett mycket underligt fel på min Renegade 800 -07 300mil, elstart, varitator kittad neddrevad. Går som ett skollat Troll.

MEN!!!!
När jag startar skotern lättstartad som få, efter att jag kört under dagen och ska starta den med elstarten efter ett kort uppehåll. så händer det ibland att den tänder men startar ej, flertalet upprepade gånger. Men om jag drar ur säkringen till lyset så har jag aldrig detta problem, smäller igång direkt. Sätter jag sen i säkringen då skotern gått igång så är det lugnt.

Vad är felet. Känns som strömmen inte räcker till men man märker inget att batteriet börjar bli dåligt. För det finns kräm att gnugga hur mycket som helst.

Tacksam för svar
Kolla kablaget upp till huset på styret, du kanske har någon kortslutning dit eller prova med ett nytt hand/tum värmarhus.
 

högga1

Semi PRO sledder
9 jan 2008
34
0
6
Sundsvall
Startmotorn snurar även då den inte går igång.. men då jag drar ur säkringen smäller den igång direkt.