startmotor till min rev 800

rev_fluffy

Medlem
26 jan 2009
48
0
1
hur byter jag fjädern som håller drevet på startmotorn. har köpt en ny men jag fattar inte hur stoppet på axeln ska monteras bort för att kunna byta fjäder... någon ide?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Sitter det inte bara en låsbricka och sedan en distans och sen fjädern?. Så det är vel bara ta bort låsbrickan sen av med distansen sen har du fjädern, tror du kan få av drevet på en gång?
 
Last edited:

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
jag tror rev fluffy har rätt lås ringen sitter typ invändigt som en klämmring. man måste klämma ihop ringen med en rör hylsa för att plocka isär den tror jag iaf. Lite svårt att förklara.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
jag tror rev fluffy har rätt lås ringen sitter typ invändigt som en klämmring. man måste klämma ihop ringen med en rör hylsa för att plocka isär den tror jag iaf. Lite svårt att förklara.
Kollar man lite nogrannare på sprängskissen så ser det nästan ut som att det ska vara så. Kanske är dags för våld och sedan en ny låsring också? :) Om det inte går att pilla ut den på nått sätt
 

rev_fluffy

Medlem
26 jan 2009
48
0
1
fick till de igår, hylsan hade kilats fast. så först slog jag in den med ett don. sen satte jag ett buntband för att hålla hylsa och fjäder borta ifrån låsringen. sen pillade jag bort den med en kniv.
bytte fjäder och tryckte dit hylsan igen. fixerade med ett nytt buntband. sen satte jag låsringen på en 6as hylsa som är grövre i ena änden. med ringen längst ut på hylsan trädde jag den in igenom en större så att innerhålet på den större hylsan tryckte på ringen. sen tog jag ytterligare en hylsa och ett don och hammare. slog ett slag på den stora hylsan som låg emot den andra stora vars inre cirkel tryckte på låsringen som då gled över från lilla hylsan (6) till axeln som var lika grov! ***** meck innan jag fick till de
 

rev_fluffy

Medlem
26 jan 2009
48
0
1
låsringen satt längre ut än hylsan. men hylsan själv döljer ringen. så man måste trycka ihop fjädern med hylsan för att komma åt ringen. min hade kärvat fast så jag tog ett don och slog till lite lätt en gång först.