Startar inte?!

ken1forss

Medlem
8 nov 2012
30
0
1
Tierp
Jag har en ZR600 EFI -02 Skotern började krångla, den ville dö vid gas pådrag ibland för att sen hoppa igång så jag felsökte lite i gargaet igår, prova annan ¨tändspole, nya stift men inget resultat... idag skulle jag fortsätta prova lite tips jag fått här på forumet... nu ville den inte starta alls, soppapumpen går och det kommer bräsle till spridarna, den startar med en sup i cylindrarna eller startgas. Och stiften är torra även fast jag ryckt ett tag, den får med andra ord inget bränsle! Har EFI boxen krasat eller vad kan det vara förfel? Nån som har några goda tips till en som vill åka lite snö i helgen :)
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
hade en gammel wildcat med efi som kångla var bara skit i nån kontakt, så pröva kör med el cleaner spray , har du tur är det bara d,
 

ken1forss

Medlem
8 nov 2012
30
0
1
Tierp
Ok kan kolla det, det skumma är att jag körde in den i garaget igår dock så gick den som ja beskrev, ville dö vid gaspådrag :/ nån som har fler förslag? Kan man kolla efi'n på nåt sätt så den kanske går att utesluta!?
 

ken1forss

Medlem
8 nov 2012
30
0
1
Tierp
Igår kväll gick jag igenom alla kontakter och bytte mätte upp statorn och den visade bra värden men bytte ut den för säkerhets kull mot en som jag vet fungerat men utan resultat, skoter får ingen bränsle...:( Nån som har förslag, det blir garaget i dag i stället för kraftlednings åkning i 1 meter snö! :/ känns ju sådär...