startar ibland men går inte..

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Tjena! har hållit på å skruva i skotern i snart 2 veckor utan att fanskapet startar:notrust:
Den skar för 3veckor sen så fixade 2 nya kolvar, ena cylinder klarade sig fint medans den ena fick nån lite reva i sig.. kompen ligger på ca 8,5 den andra 6,5.. inte så jätte bra.. Men den ska iaf starta tycker jag.. så idag va jag å rök som satan med startgas å spruta ner lite i cylindern å visst small den igång gick kanske 15sek kunde gasa lite osv sen bara tvär dog den, den kan göra så nångång när man testar starta den, sen nångång kan den baksmälla också, varför vet jag ej... den får hur bra gnistor som helst, men när man kollar på bensin slangarna är de som om den inte riktigt vill suga bensin, händer inget i slangarna när man drar och så kan de va stora luft bubblor i slangarna.. har gjort rent förgasare å plockat itu motorn flera gånger.. kan de slutliga felet sitta i bränslepumpen? har inte kollat där ännu.. kan försöka förklara på annorlunda sätt om ni vill

hjälp mig nu! har inte kört på 3veckor detta e en mardröm:mad:

Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Sv: startar ibland men går inte.. KUNNIGA HJÄLP!

Du har redan svarat på din fråga...

"kan de slutliga felet sitta i bränslepumpen? har inte kollat där ännu.."

Ta isär och kolla så att backventilerna funkar och membranen är täta och hela.

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn

gjorde de, allt e som de ska.. funkar fortfarande inte.. stiften blir svinblöta också.. fast jag har samma munstycken som jag hade på när jag körde me den

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
42
Gräsmyr / Umeå

har du provat med nya stift?
höll på med en exciter som var likadan, dyblöta stift men bra gnista, gick på startgas men bara nån sekund ibland utan startgas. ett par stooora avgassmällar blev det oxå.
tog på mig hörselkåpor till slut :p

tog även stiften från min edge som startar så fint men inte excitern. men med nya stift så startade den direkt..
kan tillägga att ja provade rengöra o värma stiften mellanåt men det gick inte.

Edit: det skumma var att dom stiften funkade fint på edgen :hmmmm2:

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn

har du provat med nya stift?
höll på med en exciter som var likadan, dyblöta stift men bra gnista, gick på startgas men bara nån sekund ibland utan startgas. ett par stooora avgassmällar blev det oxå.
tog på mig hörselkåpor till slut :p

tog även stiften från min edge som startar så fint men inte excitern. men med nya stift så startade den direkt..
kan tillägga att ja provade rengöra o värma stiften mellanåt men det gick inte.

Edit: det skumma var att dom stiften funkade fint på edgen :hmmmm2:
hmm ska testa nya stift :) haha nja inga så stora avgassmällar har jag inte fått :p

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden

Jag är helt övertygad om att du inte har tillräckligt med komp.

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn

Jag är helt övertygad om att du inte har tillräckligt med komp.
Det har du rätt i! ringde å prata med en skoterverkstad idag, dom sa att de e för låg komp för att få upp ett tryck så den kan suga bensin.. så blir nog kanske att lägga upp ett projekt för nu kmr de hända saker me skotern när cylindrarna ändå åker in på om nikasil :)