Start problem!

Thunder99

Ny medlem
15 jan 2006
4
0
1
piteå
Har problem med att min thundercat-99 är svårstartad när den är kall år den varm startar den hur bra som helst, den verkar ge dålig gnista när den är kall ibland.
Kan det vara brytaren i hantaget eller den vid förgasaren? eller nåt annat?
 

Steff008

Aktiv medlem
28 nov 2005
62
0
6
Jakobstad / Finland
Startproblem

Thunder99 skrev:
Har problem med att min thundercat-99 är svårstartad när den är kall år den varm startar den hur bra som helst, den verkar ge dålig gnista när den är kall ibland.
Kan det vara brytaren i hantaget eller den vid förgasaren? eller nåt annat?
Hej Thunder99,

Vet inte om jag är till hjälp här, men jag försöker i alla fall.

Har du haft problemet ända från början eller har det kommit vartefter? Jag råkade ut för följande:

Jag har en Lynx G-type 600 -97 och har den nu för 3-e vintern. Med den tog det nästan hela första vintern innan jag kom underfund med hur jag skulle starta den. Den är utrustad med både primer och choke.

När jag köpte den kärvade primern och fungerade följaktligen inte. Detta gjorde att jag köpte en ny primer. Dock verkade det som den inte alls skulle starta lättare med den nya primern. När första vintern började närma sig sitt slut insåg jag vad problemet var. Jag måste pumpa ca 10 ggr på primern innan den började spruta in bensin över huvudtaget. Efter att ha insett detta har jag inte haft några som helst problem att starta. Vrider choken på fullt, pumpar på primern tills den börjar spruta in bensin (alltså börjar gå trögare) och pumpar därefter ca 3 ggr till beroende på utetemperatur. Därefter är det normalt bara att knycka i startsnöret5 1-3 ggr.

Mvh,
Stefan
 

Anders G

Medlem
15 jan 2006
8
1
1
Grythyttan
Hmm jag har samma problem på min Thunder som är en 93á
men så har jag väldigt dålig tommgång, ifall det beror på det vet jag inte..