större vändhjul för challenger x3 matta 156" på m8000 153"

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Har läst så mkt som jag kunnat och en del har kunnat använda den mattan utan att byta nåt. Medan vissa inte har kunnat sträcka den så mkt som man måste. Så jag tänkte om det finns större vändhjul att köpa för att vara på säkra sidan? Jag vet om billet kitet men det är för dyrt tycker jag då det handlar om så lite som behövs
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Fins ju Ockelbo vändhjul med diametern 203 mm på duells för 340kr. Vad får man betala för en x3 matta å var köper man dom?
 

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Finns inte i Sverige vad jag kunnat se så det är bara att beställa från staterna. Blir ca 8500 med alla påslag
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tänk på att t.ex. på BilletX axeln som du behöver för större hjul så flyttas väl axeln uppåt och frammåt också...vill minnas att det är så och då blir det ju ingen större vinst med justeringen.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Precis som Chris skriver flyttas axeln uppåt och lite framåt för att man ska kunna montera hjulen på en "orginalmatta", man kan vända axeln så den flyttas snett bakåt istället men då kan det kanske blir för tight.
En del monterar större vändhjul på orginalaxeln men då sticker hjulen "nedanför" slidesen.