Ståldraget 2009 14/3

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Skoterklubben Styrstålet kör sitt årliga dragrace lördagen den 14:e Mars kl 12:00
på isen utanför klubbstugan i Alviksträsk i luleå , tävlingen körs i lottade stegar med snöstart
tävlande ska närvara senast 1 timme före start , kl 11:00 med andra ord ...
klasser:

Upp till 600 cc

601 - 800 cc

801 cc och större

4 takt

4 takt med överladdning .

fri trimning och val av matta (givetvis är std utrustningen dubb tillåtet i alla klasser) förutsatt att skotern är en
vanlig maskin , alltså "slädar" är EJ tillåtna ....
Endast föranmälan gäller och anmäler er gör ni till PRO MOD kungen :
mailto:jan.brannvall@ssab.com sista anmälningsdag är fredag 13/3 kl 12.00 Anmäl er med namn och skotermodell med cubik.


Tävlingen : http://www.ssabfritidlulea.se/page.php?Id=490
deltagarlista : http://www.ssabfritidlulea.se/page.php?Id=491
resultat -08 : http://www.ssabfritidlulea.se/page.php?Id=393
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
ja d var åt hvete , blev flyttat fram en helg till 14:e för att inte krocka med en skidtävling ! ska se till att d inte händer igen .. camata tror dessutom att (jag) valt datum för att jag inte törs köra i voullerim :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
ja d var åt hvete , blev flyttat fram en helg till 14:e för att inte krocka med en skidtävling ! ska se till att d inte händer igen .. camata tror dessutom att (jag) valt datum för att jag inte törs köra i voullerim :)
"Tror"?? =)
Det är bara en stark teori av statistik över tidigare år (men givetvis också en hästspark i arslet på alla er Luleåbor som aldrig vågar er dit!). ;)
 

jojje_mattsson

Aktiv medlem
11 mar 2007
55
0
1
jokkmokk
hahaha eller så vågar ni inte låta hos komma å köra i från er!


ja d var åt hvete , blev flyttat fram en helg till 14:e för att inte krocka med en skidtävling ! ska se till att d inte händer igen .. camata tror dessutom att (jag) valt datum för att jag inte törs köra i voullerim :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kom igen nu Dysse, det finns ju en helg efteråt att köra Ståldraget på.
Det är ju ändå bara en plojgrej ni håller på med, kan lika gärna tas på en Torsdag kväll eller något! ;P

Ses i Vuollerim! =)
 

jojje_mattsson

Aktiv medlem
11 mar 2007
55
0
1
jokkmokk
Hur är de man bruka säga? ingen kommer ihåg en fegis eller?


Kom igen nu Dysse, det finns ju en helg efteråt att köra Ståldraget på.
Det är ju ändå bara en plojgrej ni håller på med, kan lika gärna tas på en Torsdag kväll eller något! ;P

Ses i Vuollerim! =)
 
Senast redigerad av en moderator:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
reultat å sammanfattning :
vinnare:
0-600 cc : Mats lager XC SNOPRO 600 __________ _2:a Kaj Alamartin IQ 600
600-800 cc : Dysse F7 EXT _____________________2:a Dan ericsson Rev 800
800-1000+ cc : Dysse F9 FireCat _________________2:a Robert larsson T-cat special
4-Takt : Nina isaksson !!! Warrior GT _______________2:a Jörgen nilsson Nytro
4-Takt Turbo : Peter dahlqvist Apex _______________2:a Fredrik hjelm Apex

Banan var som väntat löös , när vi skulle köra kom + graderna som vi villa ha när vi packade , en bit över 40 tävlande , flöt på bättre än förra året med färdiglottade stegar , men tyvärr strulade batteriet till granen så vilken lampa (gul,grön,röd) man skulle köra på ändrades under tävlingen !! när jag vunnit finalen mot en skidoo började jag misstänka att nånting inte stod rätt till , å mkt riktigt så var min 05:as F7 registrerad som förlorare trots att den utan tvivel vann över en SRX 700 i början av stegen ! sportslig som man är körde jag en final till mot 05:an men åkta på torsk för 1:a gången ! ... jag får ändå vara nöjd , speciellt att återigen vinna över rejält trimmade T-cattar (varav en hadde en med monster matta på minst 144x2" ) i lösföre , min F9:a saknar (25 mm) som bekant kammar då jag sågade av dom 2003 ......