Ställa in boggien xp

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Tycker boggien känns väldigt mjuk på min xp och såg att fjädrarna var ställd på 1 så jag tänkte ställa dem på 3an. Nu är min fråga hur jag lättast gör detta, ska jag lätta på insektsskruvarna och vålda eller finns det något smidigare sätt? Hittade ingen info i instruktions oken häller hur man ska gå tillväga!
 

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
vilka skruvar menar du då? det är väl bara att ta lämplig hylsa med tex ett spärrskaft och vrida plast blocken kan kännas lite våldsamt men det är så man gör, verktygen som följer med skotern passar också.
 

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
På varje sida av plastblocker sitter det 1 liten bult med insektsinfattning, måste ja lätta på dom? Sen finns det väl ingen stans som man kan vrida dom med hylsa?
 

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
aha okej! nä man ska inte behöva lätta dom om inte någon dragit fast dom väldigt hårt. men i plastblocken visst sticker det som ut en 6 kantig del som också av plast? på den passar en vanlig hylsa vet ej exakt storlek. jag brukar som sagt använt ett spärrskaft med vanlig hylsa när jag ändrat inställning.
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Det följer ett verktyg som passar. Grejen är väldigt enkel, du behöver bara vrida de två sexkantiga blocken som Pelunda beskrev, utan att lossa någonting innan! Jättesmidigt! :)