Srx i lössnö

Back_Man

Välkänd medlem
11 nov 2008
232
0
16
Sälen (Rörbäcksnäs)
Tjena
Undrar vad som krävs för att få en srx 700 att gå någorlunda i puder.
Har funderingar på att byta boggie, men vad ska man välja? 345 el 365.
Eller räcker de med 307 med 44mm matta?

Vilka fram dämpare passar? har läst här på forumet att sxr, viper och edge passar. Stämmer det?

Och sen mountain skidor på det. Vad tror ni?

Mvh Stefan
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
345 44'a se byta stag i framvagnen + viper/SXR dämpare samt mountain skidor, då kommer du ta dig.
 

Drivhjulet

Medlem
9 jan 2010
18
0
1
Dalarna
Har förlängt min SRX till 345 med plåtar från KN samt Yam mountain skidor viper boggie dämpare, fungerar hur bra som helst. Blev en helt ny skoter i snön :) nu kan jag åka var som helst och det bara driver på till skillnad mot orginal.

En akilleshäl på SRX`n när det gäller mkt snö är på tok för brant attackvinkel kan du modda den så har du vunnit mkt, ex flytta hela boggien bakåt med nya hål i tunneln (går inte på orginal mattlängd)
17 grader sägs vara en optimal allroundvinkel

Mvh
 

Back_Man

Välkänd medlem
11 nov 2008
232
0
16
Sälen (Rörbäcksnäs)
Tack för alla svar

Då får det bli 345, men frågan är om man ska förlänga orginal boggien eller byta.
Vad tror ni om en summit boggie eller dyl?

Angående framdämpare vilka tror ni blir bäst?
Lär man byta något mer för att få det att passa?

Skidorna funderar ja på om man ska ha slp istället. Har sett att det finns några för ett skapligt pris. Ungefär vad kostar ett par beg mountain skidor?
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
nja summitboggien är ju inte så bra efter leden men kör du bara ospårat kanske du kan byta, men jag skulle förlänga originalboggien istället.

jag förlängde nyss min enduro till 345 och det blev stor skillnad kan jag säga.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
nja summitboggien är ju inte så bra efter leden men kör du bara ospårat kanske du kan byta, men jag skulle förlänga originalboggien istället.

jag förlängde nyss min enduro till 345 och det blev stor skillnad kan jag säga.
Det är ganska stor skillnad på din enduro boggie och srx boggie, jag skulle helst byta till en summit boggie el nåt liknande
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Det är ganska stor skillnad på din enduro boggie och srx boggie, jag skulle helst byta till en summit boggie el nåt liknande
ja jag vetatt min enduro boggie är ganska mycke bättre men jag mena att det blir stor skillnad i lössnön med 345x38x32
 

SRX-OLSEN

Välkänd medlem
5 dec 2009
164
0
6
Östersund
viper har "gaffel" på fram dämparna upptill, men det går flytta övre fästet från srx dämparna. om man kan svetsa och är lite snabb att kyla så inte bussningen brinner upp...