srx bra kylning?

Nygge

Välkänd medlem
7 feb 2005
118
0
6
vännäs
Jag är inne på att köpa en srx. Någon som vet om kylarna/kylaren sitter i bandtuneln eller i fotstegen på dom?

Har nämligen hört att dom sitter i fotstegen och det är jag lite skeptisk mot. om det nu är så, får dom ända bra kylning och har kylarna lätt för att gå sönder. Jag kör nämligen en del ospårat.
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
en v-max 2 viprar 2 srx o ingen än har gått varm oavsett körstil ...däremot om du kör mycket ospårat är det helt fel maskintyp för dig ...sxr alt. viper eller v-max / mm är det du bör titta på , inte srx !
 

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Lite väl låg boggie på srx för att köra mycket ospårat. Köp hellre sxr eller vmax xtc.

Under fotstegen sitter kylningen har aldrig varit problem på min vmax xtc.
 

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Kylarna sitter fram och bak i tunneln samt under fotstegen. SRX har större kylsystem än V-max, SXR och Viper.
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Har heller aldrig haft problem med kylningen, + att de inte är så kännsligt som man tror. Vid vilken temp ungefär börjar lampan varna? Den har iaf inte lyst åt mig..
 
W

w3stman

Har bara haft en SXR sen någon månad tillbaka men har kört runt 70 mil och har aldrig råkat ut för att lampan har börjat lysa.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Srx har en kylar längst bak i tunneln samt under fotstegen och framme vid drivhjulen. Har enbart upplevt att min srx gått varm en gång under mina 2 år med den. Då var de som en ren hockeyplan överallt så de var inte så konstigt. Sammafattning: srx=bra kylning!