Srx 700

DirkDigglas

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Hej!

Blir det nån stor skillnad i lössnö om man byter matta från 23mm till 30/32mm??

är det värt det eller är den fortfarande lika dålig?

Tacksam för svar
 

zap

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
är mattan slut och du måste byta hur som helst-köp en 28 eller 32:mm matta,den blir lite bättre i snön så länge du har fart och spinner mindre=acc

glöm bara inte nackdelarna:lägre toppfart,bränner slidesen lättare,inte lika lätt att ställa upp i kurvorna o.s.v

för att få srx:en att gå i snön någorlunda:köp boggieskenorna från en nyare mountainmax och kasta dit en 345/32,attackvinkeln suger på alla äldre yamahaboggiar(96 och framåt)på sportskotrarna=dyker som en sten i djupsnön.....
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jag tycker absolut att du ska handla!
Har provat srx:en med 23 och 32 matta, en jäkla skillnad på acc, och de e ingen fara med slidesen, du måsta ha högre än så för att behöva börja tänka på det.
 

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Sätt på minst 28mm,gärna 38mm men jag tror personligen att 32mm kommer att göra susen,men Yamaha är inget vidare i snön men dom jag pratat med som hade 38mm hadee inga som helst problem med puderåkning,samma gäller 32mm men det är ju lite skillnad men du blir nöjd med 32..! Lycka till.!
 

Dark_Ice

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Boden sverige
säger som en av de andra sa...förläng boggin å släng på en 38 matta...få får du en maskin som tar sig lite över allt!

glhf (good luck have fun)
 

Freerider1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
55
0
0
>för att få srx:en att gå i
>snön någorlunda:köp
>boggieskenorna från en nyare
>mountainmax och kasta dit en
>345/32,attackvinkeln suger
>på alla äldre
>yamahaboggiar(96 och
>framåt)på
>sportskotrarna=dyker som en
>sten i djupsnön.....

-Med "nyare MM" tolkar jag det som att du menar nyare än -00. -00 upp MM har 141" matta, inte 136" (345), och det räcker inte med att bara byta slidesskenorna utan man måste även ha främre saxen samt lite annat div. småkrafs. Dom äldre MM (-97 till -99) som har 345, har samma attackvinkel som en kort SRX (t.o.m. något brantare för att dom är högfjädrade).