SRV och bensinförbrukning..

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
Hejsan!

Undrade en sak om SRV:en igen....

Har inte förräns nu hunnit varit ute på någon längre tur, men märkte då att den drog bensin som jag vet inte vad?!

Har kommit fram att den drar något mellan 3-4 liter milen lite slarvigt räknat vilket är på tok för mkt, för jag kan inte säga att det har varit frågan om någon direkt hårdkörning..

Finns det något bra sätt att råda bot på detta?

Något speciellt som kan vara boven i dramat? Ändra bestyckning?

Tacksam för svar.
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
SRV'n är väl inte känd för att vara en skoter som är bränslesnål, men 3-4 liter låter lite väl häftigt på en skoter som är på 60hk.

Får den för mycket bränsle(är stiften svarta?) så kanske du kan bestycka ner den.
 

Bobboskrot

Medlem
25 feb 2006
12
0
1
Gällivare
hej!
har själv en xlv 540 och den vill ha en 2-3 liter milen vid bus och ledkörning.
så 3-4liter är nog lite i överkant.
gör en liten översyn av förgasarn o kolla nålarna och så att inte choken har hängt sig.
den kan tydligen göra det ibland.
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
hej hopp


min srv som dock var inkörd, gick sällan över 2 kan jag säga, i orginalbestyckning...
Jag väger 85kg och glad i gasen men som sagt...bestycka om...

//johan
 

isyan.tamburaci

Välkänd medlem
10 okt 2009
134
0
6
Luleå
Hejsan,
jag har precis köpt en xlv 540, och jag kan absolut inget om skotrar och motorer. Men jag har märkt att den drar ganska mycket soppa, och de gamla tändstiften är sotiga. Vad innebär att bestycka den? Menar du hela motorn?

Föresten, jag fick inte med en användarhandbok med skotern, då jag köpte den begagnad. Vet du vart jag kan få tag i en, gärna´utan kostnad...

Ha det bra, tacksam för svar..

//isyan