Srv eller phazer 1 / 2

L

Linkee

Srv eller phazer 1 / 2?
vilket är bättre?
vill veta allt om dessa skotrar
p.g.a köp

har en ss440 nu!

------------

ss goes wild

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
Brorsan har en SRV 540 86a. Första intrycket var att den drog mycket bensin (runt 3 liter/milen) och spann mycket. Men efter att ha monterat en 23mm matta (SRX orginal) så gick bränsleförbrukningen ner och den blev bättre både på led & utanför. Kan inte tänka mig att man behöver större kammar, funkar kanon som det är.

Sitter en polaris variator på den för tillfället, som ger bättre acc.
Den har aldrig behövt några större reparationer motormässigt. Fläkten som sitter monterat på en separat axel hade lossnat så att det blev ett jäkla ljud. Men det gick att reparera utan att köpa några nya grejjer.

Rekomenderar den helt klart.
Brorsans kompis som äger en phazer testade SRVn och han sa att han helt klart skulle ha lagt pengarna på en sådan istället.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jag kan tyvärr inte säga vilken av dom där två som är bäst. Men jag kan säga att en Phazer 2a är en fantastisk skoter som första skoter. Dom är små och väldigt lätta, och rätt hållbara. Om du inte är allt för stor till växten så tar du dig fram på bra många ställen med en sån skoter. Självklart går dom inte i djupsnö när backarna blir för branta men på plana underlag tar dom sig fram bra även om det är mycket snö. En liten rolig lekmaskin är vad det är. Sen om en SRV är bättre vet jag inte men det är vad jag tycker om Phz2.

F

Faithda1337

Srv

Jag har en SRV, den går mkt bra. Kanske drar lite mkt soppa men, det äre värt. har trimpior reedventiler å så satt det drar nog upp bränsle förbrukningen en aning också. Orginal mattan är väll inget att hurra för men är endå väldigt rolig att köra. Lätt å rapp

T

TRUMPETEN

har en kompis som har en srv! enligt han är den omöjlig att hoppa med och den klarar inte djupsnö! den är lika låg som satan å dämppningen på deras e totalt kass! jag skulle gå med phazer som många säger e en bra skoter!

E

Ej medlem/Inloggad

hmm

Lägg pengarna på en annan skoter t.e.x 3800 r.a.v.e lr nått liknande med "riktig" framvagn srv/phazer är bara skrot för ett år sen gjorde jag misstaget att köpa en srv de va den värdelösaste skotern ja ha vare med om drog soppa som fan även fastän jag gick ner till 130:s munstycke så drog han runt 2,5 - 3 liter milen å 145 ä orginal jag hade en 32 kamms matte på den åsse höjjde jag den å satt dit en gas dämpare då va han inte längre allerisk mot snö men jag råder dej köp inte en sån du får bara rappel, hög bränsle förbrukning. å den gå fan inte å hupp ve P.G.A av den usla boggien å den så kallade framvagnen

E

Ej medlem/Inloggad

jag tycker du ska införskaffa dej en srv...
verkar vara en rolig skoter till rätt peng...