sprutar bensin ur skvallerhålet på bränsle pumpen

mxzplågarn

Ny medlem
19 jan 2023
3
0
1
25
pålänge
hej det sprutar bensin ur svallerhålet på min bränslepump efter jag fick soppa torsk. gäller då en ski-doo mxz 440 1999

jag har bytt packningar å grejer på bränsle pumpen å när jag starta den så spruta det fortfarande

kan man täcka för hålet eller nåt. och vad gör det där hålet
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Då är de otäta membran av någ anledning eller dåligt rengjort vid mont eller fel membran eller felmonterat, Hålet är ett andningshål för att membranet som pumpar soppan ska kunna röra sig.
 

mxzplågarn

Ny medlem
19 jan 2023
3
0
1
25
pålänge
Då är de otäta membran av någ anledning eller dåligt rengjort vid mont eller fel membran eller felmonterat, Hålet är ett andningshål för att membranet som pumpar soppan ska kunna röra sig.
men tror du att det kan ha nåt med nån slang som går till vevhuset att den slangen inte suger så det inte kommer nå luft igenom skvaller hålrt
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Nej de är bara läckage genom membranen inne i pumpen som rinner ut via andningshålet. Slangen till vevhuset förflyttar bara luftpulser inge bensin från vevhuset. Luftpulserna blåser upp membranet innifrån pumpmembra inte i samma utrymme som andningshålet. Du kan köpa en komplett ny pump också istället för att renovera den du har nu de är billiga på Rinab och skoterdelen eller beg. De duger med de flesta membranpumpar med två slangutgångar dvs för två förgasare.
Här har du en som funkar men de flesta vsom klarar 30liter i min duger.https://www.skoterdelen.com/snoskoter/branslesystem/branslepumpar/branslefilter-ski-doo-lynx-44747
 
Last edited: