Sprucken huv

blomQ

Välkänd medlem
12 aug 2007
230
0
16
34
Luleå
Hej!
Jag köpte i somras en Ski-Doo Formula 500 -97. Huven hade spruckit och en liten bit hade gått ur i högra främre hörnet där gångjärnet sitter. Jag lagade det med tvåkomponentslim och glasfiberspackel och lämnade sedan in den hos en lackerare för lackering. Men när jag monterade huven igen igår så sprack det igen.

Är det någon som vet vad det bästa sättet att laga sprickan är så att det håller?

Tacksam för svar!
/Tobias

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Hej!
Jag köpte i somras en Ski-Doo Formula 500 -97. Huven hade spruckit och en liten bit hade gått ur i högra främre hörnet där gångjärnet sitter. Jag lagade det med tvåkomponentslim och glasfiberspackel och lämnade sedan in den hos en lackerare för lackering. Men när jag monterade huven igen igår så sprack det igen.

Är det någon som vet vad det bästa sättet att laga sprickan är så att det håller?

Tacksam för svar!
/Tobias
Plasta under till? Du använder glasfiber till det och epoxy.
Sök lite på nätet, finns riktigt bra guider.
Lim + glasfiberspackel brukar inte vara så lyckat kombination, när man ska laga sprickor.

blomQ

Välkänd medlem
12 aug 2007
230
0
16
34
Luleå
Är det ingen som vet vilket material huven är gjord i till en Ski-Doo Formula 500 -97?

comsys

Välkänd medlem
29 jan 2006
293
0
16
Norrbotten
De tror jag inte, nå måste det vara plast.
Då ska du använda lim för de ändamålet och inget annat.
Har för mig att limmet heter terocal och till de en plast primer.Finns även förstärknings väv som man her på baksidan.
Men jag ska kolla upp vad det heter i morn på jobbet.