Sprängt drev?

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Hej
Köpte ett pirat drev till ski-doon efter ca 20mil så exploderade de i 5bitar någon annan som har haft samma missöde?
Tror att de blir ett original drev nu eller ska man våga att köpa pirat/billigare grejer ?

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag har köpt drev från tex Duells och kört med dem i mååånga mil utan några som helst problem..Du hade nog otur och fick ett måndagsex..
Hur gick det med allt övrigt i kedjehuset??

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Dum fråga kanske men monterade du drevet rätt? Jag har då aldrig lyckats spränga ett drev!

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
går de att montera fel?
De gick hyfsat med kedjuhuset bara repor och en mindre spricka i kåpan men kedje spännarn har då gått någon om gång med drevdelar.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
det går sätta dem bak och fram men det har jag svårt att tro att någon skulle göra,,det är väldigt uppenbart hur de ska sitta..
De kunde ha blivit mycket värre än de skador du fick

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
var de över eller topp eller bottendrev som for??
De e ju hiskelig prisskillnad på pirat och icke..
skidoo orginal topp går på ca 1100:-
pirat går på ca 250:-

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Lagret på övre drevet for för mej mitt ute på en sjö mitt ute i ingenstans.. Hände inget då man gasade..Det blev att åka med polaren hem till han och ta med verktyg för att få loss kedjan sen bogsera hem skiten ( i x antal mil ).. Var bara "ytterskalet" kvar av lagret..
Men efter lite svärande över polaris och någon öl,,(även lite mekande ) så går den nu igen!

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Lagret på övre drevet for för mej mitt ute på en sjö mitt ute i ingenstans.. Hände inget då man gasade..Det blev att åka med polaren hem till han och ta med verktyg för att få loss kedjan sen bogsera hem skiten ( i x antal mil ).. Var bara "ytterskalet" kvar av lagret..
Men efter lite svärande över polaris och någon öl,,(även lite mekande ) så går den nu igen!
Svär inte på polaris utan svär på tillverkaren av drevet!

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Har redan fixat de mästa fast nu passar inte riktigt yttre kedje skyddet blir så less sedan får jag inte loss kedjespännarn för den är sne och allmänt ful tur att de är fullt i garaget och de små snöar och att man sitter ute och försöker fixa detta elände :bawling: ska även montera nonslipp idag hade jag tänkt men blir inte så suge att ligga ute i slask/blötsnö.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Har redan fixat de mästa fast nu passar inte riktigt yttre kedje skyddet blir så less sedan får jag inte loss kedjespännarn för den är sne och allmänt ful tur att de är fullt i garaget och de små snöar och att man sitter ute och försöker fixa detta elände :bawling: ska även montera nonslipp idag hade jag tänkt men blir inte så suge att ligga ute i slask/blötsnö.
hmm, jag ställer också en dum fråga!
varför bytte du drev nÄr du köpte denna privat drev? hade den gått sönder eller drevade du ner?
många gör misstaget där när maskinen går sönder och inte kolla vad som orsakat felet till att grejen gått sönder och byter bara delarna.

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Allt funkade klockrent tills ca 20mil när de brast till och detta fantastiska rassel kom :argh:
Har då bytt lager,kedjesträckare,ficktag på en ny kåpa och har orginal kedjan som ska kapas och nitas nu på lördag :afraid: Tror att de var ett måndags ex av drev :eviltongue: Bara de inte händer nästa vecka för då åker denna skoter av släpen och stannar efter 95an om någon skulle vara intresserad :hahaha:

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Allt funkade klockrent tills ca 20mil när de brast till och detta fantastiska rassel kom :argh:
Har då bytt lager,kedjesträckare,ficktag på en ny kåpa och har orginal kedjan som ska kapas och nitas nu på lördag :afraid: Tror att de var ett måndags ex av drev :eviltongue: Bara de inte händer nästa vecka för då åker denna skoter av släpen och stannar efter 95an om någon skulle vara intresserad :hahaha:
alltså jag menar från första början, varför bytte du ens drev?