Sprängskisser Lynx?????

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Nån som vet var det finns? Jag vet att frågan kommit upp flera gånger, men är det nån som vet? :eek:

Skriv här alla länkar och sidor som har sprängskisser till lynx. Själv är jag ute efter sprängskiss på cobra. :rolleyes:
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jag vet att det här är svaret du absolut INTE vill ha. Men som du säger så har det varit upp många många gånger både här och på flera andra forum. Och slutsatsen på alla ställen är att det inte finns på nätet. Du får helt enkelt fara till din Lynx ÅF och låna av han.. Ingen skit på mig nu tack :)
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Sorry !!

:mad: Njeeett !! :mad:

Det finns INTE sprängskisser utlagda på nätet, ännu....

Men allt som rör motorer till LYNX kan man ju titta på Ski-Doo sidorna som finns utlagda.

-----
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Hur ser drivningen mellan drivaxeln och hastighetsmätarväxeln ut på en lynx enduro -94? Det enda som finns kvar på min är detta. en rund tapp som kommer ut från drivaxeln, där blir den fyrkantig och sen är den av.
Den fyrkantiga delen är förgrov för att passa i h-mätarväxeln.

Försöker lägga in en bild men vet inte om det funkar.
 

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
Du måste ladda upp bilden på en server på internet och sedan länka till den för att det skall funka.

Ang. drivningen till h-mätaren så skall det sitta en ca 10cm lång fyrkantig vire mellan drivaxeln och vinkelväxeln, den skjuts in i ett motsvarande fyrkantigt hål i respektive ände. Obs. att detta sitter inne i kedjehuset på dessa modeller!
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Men i drivaxeln är det ett runt hål med en rund tapp, nu har jag iofs gjort en ny axel, men hur ska det va?? :confused: