Sprängskiss över Kedjehus f6 04 Mek. BACK!

Ondagubben

Aktiv medlem
Söker en sprängskiss över kedjehuset på min f6 04 (Mekanisk back) Finner ingen i sprängskiss "Tråden" som finns i detta forum.
är en hel j**** dröse med axlar. Samt en gaffel inne i kedjehuset! är det något speciellt man ska tänka på när man sätter ihop kedjehuset, alltså. Så att man får till backen så den inte krånglar? Eller är det några inställningar man måste göra?!

Sry för en ev dålig beskrivelse. Dock bästa jag har att komma med at the moment!

Mattan blev perfekt btw.
Någon som vet var Original drevet (Lilla) Översta har i antalet kugg?

Tacksam för snabba svar, då kvällen kommer tillbringas åt skotern. Mvh
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå


Tre axlar är det, dvs en extra. Övre drevet är 20T på F6 -04 standard förresten.

Kolla så att stiften, tre st av #4 på ovanstående bild, är fräscha och inte nötta i kanterna. Samt att de fjädrar fint.

Räkna med att behöva finjustera länkagestagen tills handtaget drar lagom mycket, det är lite lurigt att få till.

Glöm inte #38 på nedanstående bild. Det gjorde jag första gången jag monterade en backsats (följde inte med i satsen) och det lät förjävligt när man la i backen.

 

Ondagubben

Aktiv medlem


Tre axlar är det, dvs en extra. Övre drevet är 20T på F6 -04 standard förresten.

Kolla så att stiften, tre st av #4 på ovanstående bild, är fräscha och inte nötta i kanterna. Samt att de fjädrar fint.

Räkna med att behöva finjustera länkagestagen tills handtaget drar lagom mycket, det är lite lurigt att få till.

Glöm inte #38 på nedanstående bild. Det gjorde jag första gången jag monterade en backsats (följde inte med i satsen) och det lät förjävligt när man la i backen.

Oj där har vi den ju! Men vaffan:p Allt sitter på nu, hade ett ENORMT jävla problem med kedjehuset... om jag nu får uttrycka mig så.
Inget är nött... Endast 2 50+are före mig som ägt den (Kollade såklart upp allt)
Var lite mojsigt med back reglagen och drevet som skulel gängas in i mitten av kedjehuset. Dock var gaffeln jävligt lätt att sätta i rätt position.

Hör inget konstigt ljud från backen då jag lägger i back läget heller :)

Fyfan vilken skillnad det blev med 44an. Var en riktig fläsk matta med grisiga kammar :p har dock inte testat så himla mycket, då det är snöstorm här uppe i Sundsvall:p