Speedwerx?!

stenman_

Aktiv medlem
10 sept 2010
94
0
6
Lycksele
Tjenare! Upptäckte nyss att det sitter speedwerx toppar på min snopro 440 -06a, är det ens möjligt? sitter det inte bara på 600 motorn? Börjar fundera på om det är en 440 motor som sitter i ens?:hmmmm2:
 
R

räsern

Lär ju inte vara någon större förlust, om man inte bara lever på effekt utag :)
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
ingen aning? jag måste då köra på 98oktan iaf, vet inte om jag då har låg eller hög :p
Om du har hög bör du köra på 110 oktan.

De flesta maskiner har blivit moddade efter att det slutat användas vid race. Antingen så är toppen bytt, tex mot speedwerx eller snopro 440 från 03 och tidigare, annars är de bara moddade för låg komp.
 

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
En SnoPro 440 är byggd för att köras på 110okt bensin. För att köra på 98okt "pump" soppa måste man bygga om topparna. Det är funkar inte heller att köra med 102okt med org toppar. Ni bör verkligen kontrollera att era toppar är ombyggda innan ni kör med dessa. Ni som har dessa maskiner bör även kolla att hylsan som sitter innanför "block off" plate har en bussning insvarvad. Där Oljepumsaxeln är lagrad, den driver även vattenpumpen. Orginal har alltså ingen bussning utan bara en hylsa i aluminium vilket orsakar varmgång i axlen och haveri vid längre körningar.
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Tjenare! Upptäckte nyss att det sitter speedwerx toppar på min snopro 440 -06a, är det ens möjligt? sitter det inte bara på 600 motorn? Börjar fundera på om det är en 440 motor som sitter i ens?:hmmmm2:
kanske en liten OT fråga men fick du tag i skotern via lycksele bildemontering?