Speedwerx VS SpeedTech ?

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Nån som har provat Speedwerx pipa,burk,PC5, samt variator kit RESP SpeedTechs pipa,burk,PC5 och variator kit, till nya 800an?

Markanta skillnader? eller samma skot och korn?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Har inte provat det du frågar efter, så kan inte svara på din fråga. Men av de två skulle jag gå på speedwerx.

Anledning: har skrotat tre skotrar med tech burkar, och svetsningarna som de hade , hade jag inte velat ha på en rostig 740, än om den så bara var påväg till skrot.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Per på speedtech är annars jävligt bra att ha och göra med. Men visste dom har väl haft produkter som inte varit 100%. Dom är även ÅF åt BMP nu, så du kan garanterat få ett bra pris där på box yrör och pipa.
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Okej.. Snackade med han idag, och han rekommenderade som sagt BMP pipan framför speedwerx, då han menade att den hade ett bättre register för friåkning.
Nån som har erfarenhet av BMP pipan?
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Satt BMP pipa på min 10:as M8:a. Gick helt okej och hade inga problem med den iaf.

Hade Speedwerx rör på -08:an jag hade innan. Funkade okej båda maskinerna den korta tid jag åkte dem. Kändes som 10:an gick bättre, vet ej dock om så var fallet.