speedtech slutburkar positivt eller negativt??

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Jag har en sån på min summit 600. Grymmt skönt ljud :D, hittar som inget negativt om den med tanke på att det är bra pris, bra finish o. s v
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Speedtech slutburkar nåt att ha?

Nån som haft en sån på en edge 600??

Skulle vara kul med ett ljud klipp:rolleyes: :D
 
Senast redigerad av en moderator:
3 okt 2006
48
0
1
skellefteå
vars köper man speedtech slutburkar?..
http://www.speedtech.com verkar ju inte va den rätta sidan.?

här kan du ju köpa dom www.speedtech.nu

jag har själv en speedtech slut burk på min mxz 800 -01 lagomt smattrande på låg/mellan register, absolut inte iriterande högt när man ligger och transportkör men när portarna öppnas helt så sjunger det riktig fint:D.

trots att dom ej ger någon betydande effekt så får man kännslan av att skotern går hårdare.

jag har inget direckt negativt att säga om dom burkarna lätta och snygga och det är ju heltklart rätt pris på dom med
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Sv: Speedtech slutburkar nåt att ha?

En kompis till mig har en sån och det är på en 500cc och det brukar ju inte att få något coolt ljud ur en 500 men det var riktigt gött!
 

Jeppe W

Välkänd medlem
9 jan 2006
106
0
6
51
Sundsvall
Blev de någe liv under huven? Jag beställde "byggsats" till min 583:a -96 eftersom de inte har färdiga burkar till så gamla maskiner...!
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
Blev de någe liv under huven? Jag beställde "byggsats" till min 583:a -96 eftersom de inte har färdiga burkar till så gamla maskiner...!
jag har inte monterat dne än. har haft skotern på service och inte fått tillbaka den tyvär.
 

/Lynx/

Medlem
7 nov 2006
8
0
1
Kalix
Speedtech fixade burk till min enduro 600 -02 som jag hadde ifjol, Och dom har fixat till min enduro 600 H.O -04 som jag har nu.
Låter grymt fin, och inga som hälst problem att trycka dit.
Fint äre;)
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Lynx rave rc med speedtechburk http://www.youtube.com/watch?v=UFbOkEtw7yo Personligen skulle jag inte orka....osv Slut citat :D
Detta är helt o hållet "off topic". Sorry, men jag bara måste...

Skulle vara intressant att veta vad som anses vara tjusningen med en sån här "burk".

Personligen så hatar jag detta ljudet något så fruktansvärt.
Det låter på långt avstånd som en råmande kalv eller ett bäande får!
Finns inget jävligare att höra det där förbannade oljudet när man stannar till ute i markerna.
Tycker min egen skoter låter nog så ***** illa med orginalburken.
Önskar att det istället fanns effektivare ljuddämpare att köpa, istället för den där skiten, som bara gör både djur o människor i naturen förbannade.

Finns ju inte ens i racingvärlden någon liknande motsvarighet när det gäller oljud, varken på bil,mc,båt eller skotertävlingar.

Har väl hört både en o flera som har fantiserat om att hämnas på de personer som brukar dessa "ljudburkar, o tanken har väl nångång flugit i en själv. Förstår att det på vissa håll har införts förbud... :mad:
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
nja...själv tycker jag det där är ett helt gudomligt ljud! men det går ju inte att köra med!
Man skulle haft en knapp så man kunde plocka fram det då man är i behov av lite 2-takts smatter....men som sagt köra med det mer än några gasningar åt gången håller ju inte!
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Lynxi, du har helt rätt i det du skriver - förutom att det finns motsvarande saker till MC och bil som ger samma ljudnivå.

Monterade själv en ljudförstärkare bara för att prova, som du kan se ovan. Konstaterade att det var pinsamt att åka med, jag skämdes rentav. Man stör nåt så fruktansvärt, det kändes som man förstörde för ALLA andra i närheten. Sen att det kittlades i trumhinnorna så fort man drog på fullt, gjorde att man blev illamående efter ett par kilometer. Det är för mig en gåta varför man ska ha en sån.