SpeedSupplies.com

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Jag undrade om nån har beställt grejer från SpeedSupplies.com nån gång, och hur det gick isf?

Tänkte beställa lite prylar till MXZ:an därifrån, verkar ju vara väldigt bra priser iaf på det jag behöver, och även med frakt+tull+moms blir det betydligt billigare än att handla samma saker här i Sverige.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag har spanat på den där sidan sedan i höstas, men har dragit mig för att försöka beställa därifrån pga att jag aldrig sett någon feedback om dem någonstans.
Hade jag behövt något litet så hade jag lätt beställt därifrån nu.
På de AC-artiklar jag tittat på har de haft samma/bättre pris som/än ODS.
 

Gundeman

Aktiv medlem
30 jan 2008
88
0
6
46
Tväråfors, Byske
Jag provade beställa en flottörventil med packningar därifrån, pengar drogs från mitt konto direkt efter beställningen. Efter många mail och ett och annat telefonsamtal (dock utan svar...) så får jag efter en månads tystnad ett mail där det stod "The following item/items you requested is/are no longer available from our supplier." och att han skulle sätta in pengarna på mitt konto igen.

De lustiga är ju att vem f.n har inte standard grejer till en mikuni gasare?!?! :hmmmm2:

Skulle Inte rekommendera den här killen till nån! Får väl se om jag får tillbaka mina pengar....

Och till sist, googlar man på speedsupplies är två av dom fyra första träffarna klagomål ;)
Sen bör man alltid ringa företagen man vill beställa ifrån först, då vet man iaf om dom svarar i telefon.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ja, där ser man...
Såg ju alldeles för bra ut med typ alla märken och bästa priserna.
 

Gundeman

Aktiv medlem
30 jan 2008
88
0
6
46
Tväråfors, Byske
Kollade just kontot... fick tillbaka pengarna iaf... Förlorade dock 20kr pga sänkt dollarkurs :( Men bättre än inget i alla fall :)

Och det är väl som med allt annat, om de är för bra för att vara sant...
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Speedsupplies???

Hej.
Undrar om någon har köpt delar därifrån. Har det funkat bra med leverans osv?
 

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Jag provar att köpa några delar därifån i dag. Beställde nu. 199 dollar så får se om der kommer några orginal delar till ski doo....
 

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Redan dagen efter jag bestält så skicka dom ett mail, delarna ska levereras i slutet av veckan. Nu har jag fått ett mail från SpeedSuppliers med ett tracking nummer. så nu får vi se om det kommer några delar....
dvs. delarna ska vara skickade!!
 

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Nu ska jag åka och hämta packetet på posten. 199 dollar vid beställningen (inlusive frakt 54 dollar) och posten vill ha 295kr. 10dagar från att jag beställde!