sotiga ves portar?

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
känns som att det är standard.. men tar man upp å rengör en gång per säsong iaf så är det väl ingen fara... Sådär såg mina ut sist jag tog upp men då vet jag inte hur lång tid det hade gått innan nån hade upp det förra gången..
 

bobbe1996

Medlem
14 apr 2011
32
0
1
Okej bra då, rekommenderar du nån speciell olja för att dom inte ska sota igen lika snabbt eller så? vi kör bara på nån billig delsyntet 2-t olja nu men.
 
Last edited:

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
i gamla har jag kört med yamalube.. tyckte den funkade fint.. ryker inte så mycket å var billig (200kr för 4l)
Men jag är långt från nån expert på området så ser gärna att nån annan backar upp ens teorier..
 
D

Draken

Den första polarisen jag ägde drog 4% olja och inte ens den blev mer sotig än på bilden,och lynxen jag hade före körde jag på statoils billiga delsyntet i 4 säsonger och dom var knappt sotiga då man hade upp dom varje år.

Så har man bara upp dom 1ggn/säsong så är det nog ingen fara för igensotning oavsett olja.
 

bobbe1996

Medlem
14 apr 2011
32
0
1
okej, jag vet inte när dom sist blev rengjorda. Har bara ägt skotern i 100mil och jag har aldrig rengjort dom förens nu.