Soppa i pipan Polaris 600

steevo

Välkänd medlem
2 feb 2011
214
0
16
Obbola
Gäller en 600 H.O Cleanfire -06.
Skulle starta skotern nu idag men den ville inte alls vara med. Gick bara fint igår när jag var ut en kort sväng, utan att den gått varm och allt sånt. Märkte efter ett tags dragande att det sipprade ut soppa alldeles mellan "krök" och pipa. Lossade på pipan, då rann det ut bra mycket soppa...
Insprutning av något slag som hängt sig just när jag stängt av den igår, avgasportar..?
Är inte den mest erfarne gällande mek direkt. Typisk att den ska jävlas på årets finaste dag...

//Stefan
 

alexanaje

Välkänd medlem
1 feb 2010
272
0
16
örnsköldsvik
prova dra runt den utan stift så kanske du får ut en skvätt bensin, sen kan du byta stift och köra en sväng kanske bara är något för tillfället som jävlas. Ställ den i garaget också om du har tillgång till de
 

Erik G

Välkänd medlem
5 okt 2008
259
3
18
Storuman
Min M5 EFI hade liknande fel En gång. De ja gjorde va att ja tog bort stiften och kopplade ur bränslepumpens kontakt och drog ur bensinen ur cylindrarna. Sedan var de bara att stoppa i nya stift och koppla in bränslepumpen och starta med gas och fara ut å köra direkt så man fick blåsa ur motorn.

Annars kan de va din bränsletrycksregulator som är trasig.
 

steevo

Välkänd medlem
2 feb 2011
214
0
16
Obbola
Det lät ju som ett bra förslag faktiskt, tack för det. Dock så har jag redan sett till att få lämna bort den till kunnigare folk än mig själv i morgon redan.

Återkommer väl med lösning på detta inom kort, förhoppningsvis...