Snyggaste rutan ZX chassi?

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
Är en nybliven mxz ägare utan ruta på huven, så jag undrar vilken jag ska köpa,:hmmmm: tacksam för svar! =)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
<-----(bild i profilen) Jag tycker originalruta som är ned kapad är rätt så snyggt :eek:
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Beror ju också på vad du har för färg på resten av skotern...gör som de flesta andra inte gör, välj en som matchar skotern.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Fniss Nestander :) Men egentligen så vill jag ha en lite röktonad ruta så man kan ha regskylten innanför men jag tror man åker på böter ändå fast risken är liiite mindre då :bootyshake:
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har funderat en del på att ta ner rutan som ni gjort, men hur har ni mallat?
Sen blir det väl en rätt vass kant, rutlist eller?
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Fniss Nestander :) Men egentligen så vill jag ha en lite röktonad ruta så man kan ha regskylten innanför men jag tror man åker på böter ändå fast risken är liiite mindre då :bootyshake:
Jag hade skylten innanför rutan som var röktonad på förra Raven. Blev stoppad av polisen men dom sa bara att jag skulle köpa en ny och sätta den på rutan som tur var. Så det är nog stor risk att du kan få böter för det.. tyvärr.

__Marcus: Ta tejp och mät ut så det blir symetriskt, sedan kapar du rutan och limmar dit gamla listen:)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag hade skylten innanför rutan som var röktonad på förra Raven. Blev stoppad av polisen men dom sa bara att jag skulle köpa en ny och sätta den på rutan som tur var. Så det är nog stor risk att du kan få böter för det.. tyvärr.

__Marcus: Ta tejp och mät ut så det blir symetriskt, sedan kapar du rutan och limmar dit gamla listen:)

Får göra det, har ju skylten innanför jag med..får se vad dom säger för den gula är ju mer genomskinlig än den röktonade..har även en på bandtunneln så lite överseende borde dom väl kunna ha :hello:
 

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Snyggaste blir ju om man köper original och kapar själv. "Lågrutorna" som man köper från t.ex rinab är inte snygga.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Exakt köpes rutorna är inte så låga. Jag köpte ny list som jag värmde fast, det syns inte att den är kapad då.