snoxcycle bygge, YZ 250

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Hej!
Jag ska sätta igång ett snoxcycle bygge till min yamaha yz 250-97.


Kommer att dokumentera bygget och lägga ut ritningar med bilder under byggets gång, men nu behöver jag få tag i grejjerna först.

När jag fått tag i allt jag behöver så kommer nog bygget att gå ganska snabbt, tar hjälp av min duktige bror.

Tacksam för hjälp
 
Senast redigerad av en moderator:

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Ja, tror dom skulle ha 19K för ett kit! så jag bygger själv istället.
Kanske får tag i boggieskenor + hjul ikväll
 
Senast redigerad av en moderator:

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ursäkta, om detta går offtopic men måste fråga om det där med annonsregeln bara gäller oss Users och om ni "ansvariga" får beté er hur som helst?
Annars borde ni även föregå med gott exempel och vissa (nämner inga namn) borde städa bort Köpes/Säljes i sina signaturer.

Var bara tvungen att ta trådskaparen i försvar då det bortediterade inte alls var formulerat lika annonsmässigt som det jag påpekade.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jag är medveten om problemet. Det var väl lite gränsfall här, men regler är regler.
 

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
det bortediterade var den enda hjälp jag behöver till bygget så varför ska jag nu lägga ut byggbeskrivning och bilder under byggets gång?

Snacka om att själpa i stället för att hjälpa
 

Bjoncka11

Medlem
29 jan 2007
10
0
1
ni som har tänkt att bygga ett eget snocycle bygge hur har ni tänkt att göra med mattan vart ska ni få tag på en sån?är själv litte sugen på att bygga men vet inte vart ja ska få en matta som kommer att passa
 

tede-77

Välkänd medlem
1 feb 2007
225
4
18
LULEÅ CITY
det bortediterade var den enda hjälp jag behöver till bygget så varför ska jag nu lägga ut byggbeskrivning och bilder under byggets gång?

Snacka om att själpa i stället för att hjälpa
Hallå där , e ny på detta forum ,men jag tror att jag har lite bilder som kan hjälpa dig på vägen:D
 

Bjoncka11

Medlem
29 jan 2007
10
0
1
Hej!
Jag ska sätta igång ett snoxcycle bygge till min yamaha yz 250-97.


Kommer att dokumentera bygget och lägga ut ritningar med bilder under byggets gång, men nu behöver jag få tag i grejjerna först.

När jag fått tag i allt jag behöver så kommer nog bygget att gå ganska snabbt, tar hjälp av min duktige bror.

Tacksam för hjälp
hejhej undrar om du vet vart man kan få tag i en matta som passar till en bygge ?
 

Bjoncka11

Medlem
29 jan 2007
10
0
1
hejhej nu ska jag själv bygga ett snowcycle kit till min cross har fåt tag i en matta och boggie hjul.men jag undrar om nån vet vart man kan få tag i ett drivhjul som ska driva mattan är någon som har nån länk eller nåt att skicka ?mvh/Björn
 

tede-77

Välkänd medlem
1 feb 2007
225
4
18
LULEÅ CITY
hejhej nu ska jag själv bygga ett snowcycle kit till min cross har fåt tag i en matta och boggie hjul.men jag undrar om nån vet vart man kan få tag i ett drivhjul som ska driva mattan är någon som har nån länk eller nåt att skicka ?mvh/Björn
Jag vet:D :D

Drivhjulet jag använder kommer från finland ...beställde hjulet från en lokal Lynx o Polaris snöskoterhandlare.. det har 19 tänder o ska sitta i ett bandsatskitt till fyrhjulingar ,trodde det skulle vara snordyrt men 650 pix e helt okej :) Det e bara ring till Kalix Maskiner i luleå o beställ tel 0920-88466
/mvh Peter
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Finns det ingen som kan göra ett forum för snoxcycle byggen ?? skulle vara kul iaf..Ser ju riktigat coolt ut de dära...
 

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
tede-77: Jag har ringt dom men dom kan inte hitta vad det är eller så, dom tyckte att jag skulle fråga dig om art nr eller mer info om vart drivhjulet kommer ifrån, märke m.m.

Vore snällt
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Ring till kalix masiker i kalix iställe dom är totalt ikompetenta i luleå!! Bara så du vet! tel0923-12290