Det som stör mig och jag vet inte om det beror på er eller Yamaha
men ni har massa med fina detaljer om BRP och dom andra. När ni sen provkör RX1 RTX så är det knapphändig info, bara lite om styr servot. Det är ju en hel del andra ändringar gjorda också, är ju lite intressant också blev maskinen ännu tyngre eller blev vikten den samma när dom slapp slutdämparen? (Chassiet skulle ju bli lättre utan den)
Vad hände med RX1 XTX ? Eller kommer den i nästa nummer?
Ni nämner också att Polaris var tyngre än Yamahas 162" maskin, har jag missat någon info i tidigare nummer?!
Förra nummret var det med toppfart , acc mm på ett antal maskiner, dock ingen Yamaha varför?
Tycker toppfarten ibland verkar låg på maskinerna, nog för att jag vet att förhållandena är väldigt avgörande.
Men min maskin är neddrevad och gör ändå nästan 170....(hur ofta man nu behöver det...) tycker ändå det är intressant att veta.
Saknar dock riktiga tester på några Yamaha, RX1 XTX är helt klart intressant, Nytro 162"aren mer info tack och hur står den sig mot en Apex Mountain?
Sen Arctic cat har ju också några intressanta maskiner som C8 och M8'a, en SOY hade ju varit trevlig men billiga maskiner är också intressanta. Vilken maskin ger mest för pengarna.
550 maskinerna är ju attans så fina idag och ligger relativt rätt i kurs men hade varit intressant med en test av dom billigaste maskinerna från resp tillverkare.
Kärringen ska ju köra på nå också
Tidningen har blivit åt det bättre hållet men kan bli ännu bättre. Som sagt alltid mkt info när det gäller BRP och nästan alltid lite sämre på dom andra. Sen vore det trevligt med några tester på bra begagnat också. Är en maskin slut vid 800a mil? Mer info om problem är också nice, alla tillverkar har sina små och stora problem.
Tex Polaris FST har väl haft lite problem? Lika så Yamahas trippel med Ras, Rotax 800a håller dom längre än 500mil nu? osv osv. Iofs så kan sådant vara känsligt men vafan ska vi som köper pylarna acceptera att en rem för 1500-2000kr bara håller en helg tex? Eller att prylar på en maskin för 150 000 bara håller i två år och sen när garantin har gått ut för man handla själv för 10 000kr?
Dock så har ni en poäng i detta nummer Yamaha är på väg bort då dom inte har några riktigt fina friåkningsmakiner. Phazer är för klen, Nytro ännu ett fråge tecken för mig och blysläden (rx1) kul kan man ha men fastna inte
Soppa förbrukningen är också en issue, totalt ointressant utom i fjällen på långstyrning.
Har man kul är 5liter milen inget problem. Men allt skriveri om SDI och ETEC stämmer det? än har ingen SDI gått snålare än min RX'1a som har några år på nacken. 1.3 milen? aldrig sett det. Hur är Etecen? Tycker själv den verkar intressant.
En annan sak också vore lite ägar kostnader. Försäkring? Reservdelar? Osv
Vad hände med RX1 XTX ? Eller kommer den i nästa nummer?
Ni nämner också att Polaris var tyngre än Yamahas 162" maskin, har jag missat någon info i tidigare nummer?!
Förra nummret var det med toppfart , acc mm på ett antal maskiner, dock ingen Yamaha varför?
Tycker toppfarten ibland verkar låg på maskinerna, nog för att jag vet att förhållandena är väldigt avgörande.
Men min maskin är neddrevad och gör ändå nästan 170....(hur ofta man nu behöver det...) tycker ändå det är intressant att veta.
Saknar dock riktiga tester på några Yamaha, RX1 XTX är helt klart intressant, Nytro 162"aren mer info tack och hur står den sig mot en Apex Mountain?
Sen Arctic cat har ju också några intressanta maskiner som C8 och M8'a, en SOY hade ju varit trevlig men billiga maskiner är också intressanta. Vilken maskin ger mest för pengarna.
550 maskinerna är ju attans så fina idag och ligger relativt rätt i kurs men hade varit intressant med en test av dom billigaste maskinerna från resp tillverkare.
Kärringen ska ju köra på nå också
Tidningen har blivit åt det bättre hållet men kan bli ännu bättre. Som sagt alltid mkt info när det gäller BRP och nästan alltid lite sämre på dom andra. Sen vore det trevligt med några tester på bra begagnat också. Är en maskin slut vid 800a mil? Mer info om problem är också nice, alla tillverkar har sina små och stora problem.
Tex Polaris FST har väl haft lite problem? Lika så Yamahas trippel med Ras, Rotax 800a håller dom längre än 500mil nu? osv osv. Iofs så kan sådant vara känsligt men vafan ska vi som köper pylarna acceptera att en rem för 1500-2000kr bara håller en helg tex? Eller att prylar på en maskin för 150 000 bara håller i två år och sen när garantin har gått ut för man handla själv för 10 000kr?
Dock så har ni en poäng i detta nummer Yamaha är på väg bort då dom inte har några riktigt fina friåkningsmakiner. Phazer är för klen, Nytro ännu ett fråge tecken för mig och blysläden (rx1) kul kan man ha men fastna inte
Har man kul är 5liter milen inget problem. Men allt skriveri om SDI och ETEC stämmer det? än har ingen SDI gått snålare än min RX'1a som har några år på nacken. 1.3 milen? aldrig sett det. Hur är Etecen? Tycker själv den verkar intressant.
En annan sak också vore lite ägar kostnader. Försäkring? Reservdelar? Osv