Snowcheck 2013

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Skulle vara roligt att höra vad har ni tänkt köpa för eran snowcheck?

Det vore även intressant att veta vad man kan köpa utan att häva garantin på maskinen? Har själv funderat på en Power Addiction topp, häver en sådan del garantin?
 

ProRmk77

Välkänd medlem
18 apr 2012
114
0
6
Gällivare
Ett tips, IQ R stänklapp. Bättre kylning samt kompisarna slipper få kvistar, stenar, isklumpar på sig om dom klättrar bakom
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Ett tips, IQ R stänklapp. Bättre kylning samt kompisarna slipper få kvistar, stenar, isklumpar på sig om dom klättrar bakom
Okej, jag har faktiskt funderat på att köpa en sådan stänklapp för det är ju ett jävla sprut med både snö och is bakom när man åker och det brukar inte vara så populärt bland kompisarna.

Blir det stor skillnad på kylningen om man byter till den stänklappen?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Blev som jag mins det skillnad för sledtrax-gänget när de bytte till stänklappen från RMK:n utan Pro tillägget, så det blir nog även skillnad med IQ R stänklapp.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Blev som jag mins det skillnad för sledtrax-gänget när de bytte till stänklappen från RMK:n utan Pro tillägget, så det blir nog även skillnad med IQ R stänklapp.
Okej! Vilken av IQ- och RMK-stänklappen är att föredra då?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tror en ny går på runt 1100:- om jag inte minns fel.
Har en beggad om nån är sugen. Pm:a isåfall.
 

ProRmk77

Välkänd medlem
18 apr 2012
114
0
6
Gällivare
Den går nästan ner till backen, måste lyfta upp den när man backar av släpet. Beställde min + massa annat från Ronniesmailorder, betala 65$ för stänklappen
 
Last edited:

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Jag har denna på min Assault, fungerar riktigt bra, både snyggare samt billigare!!

Kan varmt rekommendera denna!

Finns i 2 varianter/längder, välj en den långa 24" modellen.

Möjlighet till eget tryck för billig peng, jag lät tillverka ett eget tryck.

http://www.provendesignproducts.com/Pro_RMK__2011__.html
Har du någon bild på hur skotern ser ut med den? Går den så långt ner så den släpar i backen?
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Kapade min till 23" så den inte släpar i backen! Bara kapa till den längd du vill med en rakbladskniv!
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Kör oxå med Proven Design stänka. Min är 24" och valde ett eget tryck. Dessvärre monterade jag min så sent på säsongen så jag märkte aldrig om det blev nån skillnad?