Snow wolverine prototyp 3, bilder

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Under skidskytte-vm i Östersund hade de en utställd Wolverine, och självklart tog jag bilder! :D
Tyvärr fanns det uppkapade hål i plasten för att visa upp innehållet.



 
R

Robin

Vill verkligen se denna maskin komma ut i produktion någon gång. Kommer nog inte tveka en sekund om pengarna finns där vid det tillfället.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Kanske redan omodern..... ?

Kul med lite bilder på den !!


Dock så för företaget Wolverine's skull så tror jag faktiskt att projektet börjar att ha dragit ut fööööör läääääänge på tiden då maskinen kanske tom börjar att vara "omodern" innan den ens har hunnit ut på marknaden.
*Tyvärr* :hmmmm:

Detta projekt slutar nog med en prakt crash tror jag.


.
 

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
men vad jag har förstått så är den ganska klar som prototyp, så nu ska väl bara småjusteringar göras... men att sätta den i produktion är nog ganska långt bort tyvär...
 
R

Robin

"Säsongen -07/08 är det säljstart för prestandamaskinen 1116ES"
enligt deras hemsida.

Kikade föresten nyss in och verkar som det tillkommit endel nya fina bilder so iaf jag inte sett förr (dock har jag väl inte besökt deras hemsida på ett tag)
 
R

Robin

Igentligen ska man inte klaga på dem att det går sakta, det har ju faktist går förvånansvärt fort att utveckla en skoter från papper till prototyp.

Tänk bara enligt ski-doo tog det dem 5år att få fram XPn och ändå får köparna agera testpilot.
Och de då av ett stort företag med redan färdigutvecklade skotrar att jobba ifrån.

Det som är lite sämmre med Wolverine ju att dom kommit ut med uppgifter om att den ska släppas ännu tidigare än vad den hittils gjort, därav har väl folk tappat intresset.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Jag tycker den ser grymt snygg ut och hade nog gjort vad som helst för att finansiera ett köp så fort det går, men en sak jag ser bara bild på just den enda modellen och tycker mattan ser lite kort ut. lär väl vara 307?


Edit: Undra vad den kommer kosta??
 
R

Robin

307matta.

Synd att 2Taktaren verkar ha plockats bort, det var ju lite trist.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Var det inte runt 120k de skulle kosta?

Omodern kan du väl inte påstå att den är, kolfiberchassie, dyna med dämpare, öhlinare runt om, turbomatad 4-takt, slp skidor, team variator som standard.
Detta är det inte många skotertillverkare som erbjuder!
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
fy faun...
Skulle vara grymt kul att testa en för att se hur de har lyckats.
Hoppas att det där orangea, "rutan" går att ta bort, gissar på lite halvdåligt lyse annars?

Tror jag ska försöka spara ihop lite pengar tills nästa säsong...
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
hade den funnits med 345 eller ännu hellre 365 matta så hade jag slagit till också, eller i alla fall drömt ännu mer om en =D
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Tycker den liknar skidos rev design väldigt mycket, frågan är bara hur den går , vikt och pris.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Känns kul..men lite gäsp varning.

Någon måste ju få köra med den och testa för att man ska idas bry sig..

Borde väl inte vara omöjligt för någon stor skotertidning?
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
På sidan står ju att man kan boka tid för provkörning, och vikten står i alla fall på sidan på ca 220kg.

Men vikten i sig bryr inte jag mig om, inte så mycket i alla fall. =D