Snow Wolverin ?

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
"Den delen outsoursar vi och på så sätt finns möjlighet att serva våra skotrar på omkring 300 platser i landet, säger Anders Sterner som ej vill avslöja vilken samarbetspartner som valts."

Är det bara jag som tycker det luktar yamaha?
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Ja snygg är den inte men ski-doo rev och polaris fusion är inte precis snygga dom heller och skulle det bli en yamahamotor så blir den driftsäker motormässigt iallafall, fast det där med att motorn ska bli bärande verkar vara lurigt men som sagt var snygg är den inte.
Dom får väl låta pininfarina rita om den.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Vilka motorer från Honda skulle det vara isåfall om dom inte tar en mc-motor från GP-cycklarna typ en sån Max Biaggi vobblar omkring på men lite väl kraftig kanske så det ska bli riktigt intressant att se vad dom hittar på.
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Alltså allvarligt, till att börja med skulle dom ju kunna anlita en designer som "ritat" skotrar förut och vet vad som säljer, för en sak är säker. Den där saken är inte vacker hur du än ser på det...
Den kan vara hur driftsäker och miljövänlig som hellst, men för att en skoter ska kunna säljas så måste man ju kunna se på den utan att börja gråta, för så illa tycker jag verkligen att det är... =P
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Errrnst skrev:
Alltså allvarligt, till att börja med skulle dom ju kunna anlita en designer som "ritat" skotrar förut och vet vad som säljer, för en sak är säker. Den där saken är inte vacker hur du än ser på det...
Den kan vara hur driftsäker och miljövänlig som hellst, men för att en skoter ska kunna säljas så måste man ju kunna se på den utan att börja gråta, för så illa tycker jag verkligen att det är... =P
Håller med till 107%. Den är så ***** ful att den liknar en yamma. Hehe, skoja. Men lite lik är den.:D
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Tror f*n jag ska köpa en, jag menar ingen vill ju stjäla den även om den är igång lr om nycklarna sitter i så får man ha den ifred och är man en sån där person som vill dra uppmärksamheten till sej och dom finns det många av så säkert skulle många vända på sej för att se vad det var som fladdrade förbi för att sen eventuellt pjuka lite.:D
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
jammen600 skrev:
Tror f*n jag ska köpa en, jag menar ingen vill ju stjäla den även om den är igång lr om nycklarna sitter i så får man ha den ifred och är man en sån där person som vill dra uppmärksamheten till sej och dom finns det många av så säkert skulle många vända på sej för att se vad det var som fladdrade förbi för att sen eventuellt pjuka lite.:D
Haha! Så sant, stöldrisken lär inte vara speciellt hög... :p Men som du sa Matte, den liknar ju en yamaha. :D
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Frånsett designen som ju alla verkar vara överrens om inte är den snyggaste,så tror jag att detta skotermärke kommer att sälla sej till raden av dagsländor som genom historen varit många i snöskoterbranchen,och detta av flera skäl.

Dels ser den för HEMSK ut!
Dels är priset för högt.
Dels har den inga innovationer,varför ska man köpa ett nytt skotermärke med högst oklar framtid när man kan köpa en likadan skoter med samma tekniska lösninga till samma pris?!
Det är DEN frågan vi konsumenter kommer att ställa oss,och svaret på den frågan är ganska given också.

För att kunna slå sej in på den relativt lilla marknad som snöskotern utgör så måste man som nytt märke antingen;
1) Komma med nått ny revolutionerande som inget annat märke har.
Eller; 2) Ha ett MYCKET lägre pris än befintliga skotermärken.

Att erbjuda en fyrtaktskoter som är LIKA BRA som en Yamha eller Polaris RÄCKER inte.
Inte för 120.000!

Det vore verkligen kul om dom lyckades,men realiteten pekar på att detta skotermärke blir kortlivat. TYVÄRR!