Sno Stuff rumble pack

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Är det nån som vet någon svensk pålitlig hemsida där man kan köpa ett rumble pack till en Mountain Cat 600 EFI -02 ?
Också en till sak,vad är det för chassie på skotern?
 
Last edited:

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
gillar redan dig ja (Y)
Ironi eller inte? ;) Jag förstår iallafall folk som blir less på snöskotrar som låter så in i helv...
Skönt ljud? jaoo, tycker jag nog, finns många som inte gör det men det går att välja en burk som inte låter sådär extremt högt och det går att lätta på gasen när man vet att det finns mycket folk i närheten, typ leden som går strax ovanför boendeområdet, genom byn, förbi populära fikaställen och så :p

Det som sägs om Sno-Stuff Rumblepack
"
Stock like sound levels
Nickel Chrome finish
3-5hp gains
7-9lbs weight loss
No modifications, excellent fit
"
 
B

Biosteel

Ironi eller inte? ;) Jag förstår iallafall folk som blir less på snöskotrar som låter så in i helv...
Skönt ljud? jaoo, tycker jag nog, finns många som inte gör det men det går att välja en burk som inte låter sådär extremt högt och det går att lätta på gasen när man vet att det finns mycket folk i närheten, typ leden som går strax ovanför boendeområdet, genom byn, förbi populära fikaställen och så :p


"


jag e fullt seriös ;)
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] Sno Performance erbjuder slutburkar från SLP, Sno Stuff och Skinz.
SLP-s flesta burkar är keramikbehandlade samt av mycket hög kvalitet och därför också dyrast i gänget. De är också de tystaste, decibeltalet på dessa är knappt högre än original men med ett helt annat ljud så att det hörs att maskinen är modifierad.

[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Skinz Ultra-Q burkar är lite mer högljudda än SLP-s men ändå inte störande som en del race-burkar kan vara. Dessa burkar är svarteloxerade och också lite lättare än SLP-s. De flesta håller en ljudnivå mellan 78-82db. Mycket bra passform och finish.[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Sno-Stuffs RumblePack-slutburkar är lättast i gänget, men också mest högljudd. Också dessa är av hög kvalite och har bra passform. En bra slutburk till ett mycket bra pris! Sno-Stuffs burkar är chromade.[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Det finns slutburkar till så gott som alla skotrar på marknaden. Kontakta oss gärna vid frågor eller intresse om en burk till just din maskin.[/FONT]
Enligt Sno Performance själva är Sno-Stuffs mest högljudd.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Slutburk

Ja, om du vill vara halvdöv efter en dags skoteråkning, bidra till att antalet skoterhatare ökar osv, annars tycker jag inte alls det...
http://www.youtube.com/watch?v=j9YznStXHmA
Ne, nått sånt ska ja då inte ha. tycker de låt så j*vla fult, plus att jag gillar de extremt härliga ljudet som min har org :) ett lite dovt mullrande på låga varv å på höga så är de dova mullret kvar men blandat med ett lite mer tjutande ljud :)
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Tycker varenda burk låter likadant. Jag hade velat ha en burk med sånt ljud fast mycket lägre genom registret!
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Klart man inte håller stumt runt bostadsområden med en skoter som låter som f*n..Lite vett har man ju i skallen ;) Jag "puttrar" alltid fram när jag kommer nära folks hus,fast jag inte har slutburk på skotern just nu.