Har googlat utan framgång ett tag nu..:dizzy: Jag undrar vad som skiljer mellan snopron 05/06/07 ( ej motormässigt ) utan allt runtomkring: chassie. fösrstärkningar? / variatorer / Dämpare osv
05 har de bästa dämparna med ställbar komp/retur 06/07 har enbart ställbar komp. 05 har inte förstärkningsstagen mellan bulk/pyramid. tror även att 07 så fick den slirdrev om jag inte minns fel. Sedan ska 07an vara den lättaste.
Annars är det inte allt för mkt som skiljer dem åt mer än färgsättning. och sitter en annan styrstång i 06/07 som är ställbar i höjden.
06/07 har 2 lägen på styrutväxlingen , den ska ochså vara mera "progressiv" än på tidigare modeller , min 07 har slirdrev på drivaxeln men det kom 06 , 07:an kallas 06 1/2 å det är bara några mindre uppdateringar , 07 har grövre bulk flera förstärkningar som inte finns på 04 jag har , men nu var de ju inte 04 du fråga om ...
Ok. man tackar för svaren nu har man fått sig en hyffsad uppfattning om skillnaden mellan årsmodellerna är jävulst sugen på att bygga snopro med f7 motor så det ãr därför ja undrar vilket chassie som är bäst att utgå ifrån