sno pro 440/f7 vad för rem?

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
har varit ute i garaget nu och kollat remmen och det satt en 010 rem på men fick även med en 020 rem, har ställt om helixen men upptäckte att sekundären inte är i linje med primären. Går det att schimsa ut sekundären så man får dom i linje eller ska sekundären vara närmare motorn än primären ?
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
okej okej tack för alla svar. Ska till garaget i morrn och försöka schimsa in variatorerna o ställa om helixen så man får den att växla ut som den ska.

En annan fråga ang lufttillförseln på min maskin, maskinen bluddrar så det står härliga till på låga varv när jag har slangen påkopplad till luftburken men så fort jag tar av slangen så går den som den ska, några förslag vad det kan bero på och hur åtgärdar jag det isåfall?
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
har tagit av scoopet idag och kollat meshtyget och jag ser inget skit där så jag går i tankarna att ta bort luftburken och köra med öppna filter istället, är min första Efi maskin och är helt ställd när det gäller elen på maskinen då jag inte har någon mätare på den så jag ser inga felkoder eller nånting
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
låter konstigt att den bluddrar på låga varv med med slangen på kopplad , är det när nu matar hela scoopet fullt av snö ? isåfall får du sätta ett intag med meshtyg på framkant av burken ...
men behåll burken , lösa filter suuger , jag kör med std burk på alla makiner 7 ,8 och 900 cc !
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Nej jag har inte kört nånting i lössnön då jag inte vill dra iväg ospårat när den bluddrar på låga varv men som sagt när jag tog bort snabeln igår från huven och luftburken så gick den som den skulle men så är det ju även att inte variatorerna är i linje. Ska schimsa in variatorerna i eftermiddag så den växlar ut ordentligt
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
gör om samma sak några ggr , med slang utan slang osv ,först då kan man vaera säker på att det är den , är det den så har du råttbo eller ngt liknande under scoopet ...
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Har fått till skotern nu så nu går den som den ska. Som jag skrev i tidigare inlägg så va inte variatorerna i linje för 5 öre så jag har schimsat in dom nu och helixen stod helt åt h*lvete så har ställt in den också så nu går den rent och växlar ut som den ska