Sno Pro 440 bra köp?

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Höjt är sugen på en sno pro 440 04/05 är de nått att lägga pengarna på?
funderar sen som så många andra att byta motor till f6/f7. de vekar vara ett vinnande koncept eller har jag helt å håller kört av leden.
Vad han ni för synpunkter på min ide eller vad man ska säga..
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Höjt är sugen på en sno pro 440 04/05 är de nått att lägga pengarna på?
funderar sen som så många andra att byta motor till f6/f7. de vekar vara ett vinnande koncept eller har jag helt å håller kört av leden.
Vad han ni för synpunkter på min ide eller vad man ska säga..
Undrar samma sak....
 
B

Biosteel

Höjt är sugen på en sno pro 440 04/05 är de nått att lägga pengarna på?
funderar sen som så många andra att byta motor till f6/f7. de vekar vara ett vinnande koncept eller har jag helt å håller kört av leden.
Vad han ni för synpunkter på min ide eller vad man ska säga..
Undrar samma sak....

som sagt det är en crossmaskin och får betraktas därefter.


regelbundna underhåll dyra delar och oftast svårt att få tag i fina maskiner till bra pris. och dom som väl har fina maskiner håller hårt i dom. och en F7 motor i dom är ett riktigt vinnande koncept för den händige.:cool:
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Har själv haft en Sno Pro 440 -04.
Var mycket nöjd med den skoter, var inte nå problem alls som många verkar tro?... Chassit känns och är väldigt rejält, känns väldigt bra i luften med. Stabil skoter och du sitter som en kung om du jämför med vanliga F-serien. Köpte stora tanken till min på 35 liter, kan vara att rekommendera då race tanken på 19 liter inte tar dig så långt.
Blanda oljan i bensinen får du göra, men då är du ju säker på att det blir rätt blandning iaf :) Sen tyckte jag inte den drog mer än nån annan maskin, drar väl 2-2,5 liter milen efter led. Vid lek och puder blir det mer :rock: Men kan helt klart rekommendera skotern, toppenkul maskin.
Skulle väl inte köpa -04 kanske helst, blev ju lite roligare på -05 med annan pipa och lite annorlunda i boggien :)

Lycka till med köpet
Mvh Fredrik
 

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
Tror också det är en fin skoter!
-men köp en -05 -06
-och se upp så det inte är en inporterad oreggad, det är ju inte så bra andrahands värde på 440i och är den också oreggad så blir det svårt att få någonting för den den dagen du vill sälja.

Lycka till!:hello: