Sno Pro-440 ( 2004 -> ) Större tank... ?

the_don

Aktiv medlem
25 aug 2005
86
0
6
skell
snopro 440 -04/05 har de enbart den lilla tanken? finns inte som tillval som stor eller så? hur mkt rymmer den lilla?

mvh crille
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Finns större tank också, vet inte hur mycket den rymmer dock? Den lilla rymmer väl 19liter (rätta mig om jag har fel...?!!)
 

the_don

Aktiv medlem
25 aug 2005
86
0
6
skell
MrMunken skrev:
Finns större tank också, vet inte hur mycket den rymmer dock? Den lilla rymmer väl 19liter (rätta mig om jag har fel...?!!)
så den finns me stor tank oxå?? har bara sett just 04/05 med lilla... går i tankar på att inföskaffa en snopro av den årsmodellen men skulle inte va roligt med liten tank vid långkörning osv..

mvh crille
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
så vitt jag vet finns det ingen stor tank till snopro 04/05.. alla byggen jag sett på den maskinen har det alltid tillverkats någon slags extratank just pga av att det inte finns en större tank till den..
 

the_don

Aktiv medlem
25 aug 2005
86
0
6
skell
Häggroth skrev:
så vitt jag vet finns det ingen stor tank till snopro 04/05.. alla byggen jag sett på den maskinen har det alltid tillverkats någon slags extratank just pga av att det inte finns en större tank till den..
du har inga bilder på hur de byggt det? passar tankarna från firecat modellerna? tänkte dynan är ju annars och så..

mvh crille
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
the_don skrev:
du har inga bilder på hur de byggt det? passar tankarna från firecat modellerna? tänkte dynan är ju annars och så..

mvh crille
Bilder på själva tanken kan nog vara svårare att få då de inte syns så bra eftersom de brukar bygga in dem under dynan, tanken från en vanlig firecat passar inte...
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Sv: tanken på snopro

Den största tanken till sno pron -04 och framåt är på ca 20-21 L, finns även mindre på 13 L. Men den på 21 L de är den största som passar rätt på liksom. Sugen ja med att ha en större tank, men verkar som man får lösa det problemet själv. :/

Mvh Fredde
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Sv: tanken på snopro

Den största tanken till sno pron -04 och framåt är på ca 20-21 L, finns även mindre på 13 L. Men den på 21 L de är den största som passar rätt på liksom. Sugen ja med att ha en större tank, men verkar som man får lösa det problemet själv. :/

Mvh Fredde
Vem säljer dessa tankar på 20L?
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Sv: tanken på snopro

orginal sitter det en 18 liters tank tror ja. eller ja.
och de finns ej större tankar att köpa dom som har större tankar tar bort frigoliten ur dynan och bygger tanken under dynan.
men annars är det ju bar att hänga på en dunk bakom.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Orginal tanken är ju på ca 20 L, iaf när jag mätte på min egen med Liter mått ;D Man borde ju kunna bygga ut tanken under dynan, bort med 10 cm frigolit och sen bygga ut den på tunneln :)